Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

kan endringer i bios ødelegge hovedkortet?

Anbefalte innlegg

Den delen som er ringet rundt i bildet er akkurat sånn den var som da jeg byttet harddisk ...

Du har jo lagt ut et annet bilde fra før du skrudde den fra hverandre. Og det er lett å se at det er en vesentlig forandring.

Når man bare bytter en disk så skyver man disken rett inn i kontakten. Den kan ikke bevege seg andre veier. 

Men når du skur alt fra hverandre fjerner du restriksjonene for bevegelse. Vi ser at disken nå ikke står på samme nivå som HK. Og den kontakten tåler ikke stort før den brekker av.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den delen som er ringet rundt i bildet er akkurat sånn den var som da jeg byttet harddisk ...

Nei, det mangler skrue(-r) som holder harddisken. Se min grønne ring. Tipper samme på andre siden også utfra kontaktens deformering, men vanskelig å se. Når man ikke skrur sammen korrekt, så flytter ting seg (som Hårek sier).

post-22653-0-85563900-1481027256_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Du har postet et bilde av hvordan PC så ut før: https://www.diskusjon.no/uploads/monthly_11_2016/post-326545-3701601.jpg

På det bildet du postet her så ser man at kontakten til HDD står på skrå, det ser ut som den er brukket løs fra HK. Dvs HK er defekt.

Enten det har skjedd mens du holdt på eller i transport, så er nok ikke noe Multicom vil ta ansvar for. 

jeg skrudde harddisken helt fast før jeg skrudde på lokket, med alle skruene i. 

Lenke til kommentar

Du har postet et bilde av hvordan PC så ut før: https://www.diskusjon.no/uploads/monthly_11_2016/post-326545-3701601.jpg

På det bildet du postet her så ser man at kontakten til HDD står på skrå, det ser ut som den er brukket løs fra HK. Dvs HK er defekt.

Enten det har skjedd mens du holdt på eller i transport, så er nok ikke noe Multicom vil ta ansvar for. 

Vet helt ærlig ikke hvordan den kan ha blitt bøyd, pakket den godt pcn godt inn når jeg sendte den, var ikke noe rom i pakken for at den kan ha beveget på seg heller.

Lenke til kommentar

Nei, det mangler skrue(-r) som holder harddisken. Se min grønne ring. Tipper samme på andre siden også utfra kontaktens deformering, men vanskelig å se. Når man ikke skrur sammen korrekt, så flytter ting seg (som Hårek sier).

attachicon.gifUntitled-1.jpg

Er ikke alltid det skal skrus overalt, ser ikke noe feste på MB innenfor den grønne ringen hvert fall.

Lenke til kommentar

Er ikke alltid det skal skrus overalt, ser ikke noe feste på MB innenfor den grønne ringen hvert fall.

Ser du ikke at det mangler en skrue som holder HDD-ramma?

Her er utsnitt av ts sitt tidligere bilde (med grønn pil på skruen):

post-22653-0-89644800-1481104879_thumb.jpg

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Ser du ikke at det mangler en skrue som holder HDD-ramma?

Her er utsnitt av ts sitt tidligere bilde (med grønn pil på skruen):

attachicon.gifUntitled-2.jpg

Så festet nå, beklager.  :xmas:

Lenke til kommentar

Det hjelper lite å skru harddisken fast i HDD-ramma når HDD-ramma ikke er skrudd fast i chassiset. Da er den fremdeles løs.

Lenke til kommentar

Uansett, hvis de som jobber på multicom ikke klarer å reparere den lille jævla delen der, er de faen meg helt inkompetente. Jeg vedder på at den bare sitte litt løst og den fortsatt fungerer. De prøver bare å presse penger ut av meg.

Du har knekt harddiskkontakten løs fra hovedkortet. Den sitter loddet fast med mange titalls ørsmå loddepunkter. Slikt repareres ikke. Da bytter man hele hovedkortet.

Lenke til kommentar

Linken din fungerer fremdeles ikke.

Og jo, når du ser på bildet du la ved i denne posten så ser man jo klart og tydelig at flatkontakten til harddisken er brukket løs fra hovedkortet. Det er en hel masse loddepunkter under kontakten der som ikke lenger har kontakt med hovedkortet.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1750847&p=23610014

I tillegg kan du har vært borti noe annet og kortsluttet noe som har skadet hovedkortet når du rotet inni der.

Endret av Valotunk
Lenke til kommentar

n

Linken din fungerer fremdeles ikke.

Og jo, når du ser på bildet du la ved i denne posten så ser man jo klart og tydelig at flatkontakten til harddisken er brukket løs fra hovedkortet. Det er en hel masse loddepunkter under kontakten der som ikke lenger har kontakt med hovedkortet.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1750847&p=23610014

I tillegg kan du har vært borti noe annet og kortsluttet noe som har skadet hovedkortet når du rotet inni der.

jeg sitter faktisk med trynet helt oppi porten og jeg ser at ingen av loddeportene er brukket løs.

Lenke til kommentar

Uansett, hvis de som jobber på multicom ikke klarer å reparere den lille jævla delen der, er de faen meg helt inkompetente. Jeg vedder på at den bare sitte litt løst og den fortsatt fungerer. De prøver bare å presse penger ut av meg.

Det er veldig sjelden (seriøse og etablerte) butikker her i Norge og andre steder er uærlige da den beste måten å tjene penger på er et godt rykte og jungeltelegrafen. Det er situasjoner der de ikke vil gjøre noe fordi det enten er "umulig" eller fordi ting har blitt gjort av kunden som de ikke vil ta videre ansvar for. Jeg ville ikke rørt det HK'et hvis jeg drev butikk, det hadde blitt å anbefale å bytte HK som Multicom nå gjør.

Angående å reparere hovedkort og andre elektroniske deler med små loddepunkt og sensitive deler så er det lettere sagt enn gjort. Det kan godt hende det er mulig å reparere, men det vil være "risikosport" og antall timer det tar vil ikke være verdt det for kunden. Hvis de ikke klarer det så vil de enten måtte ta tapet selv eller belaste kunden. All fornuft fra en som har vært med i spillet litt lenger enn litt tilsier at det er meningsløst å gjøre annet enn å bytte HK.

PS; Ja, jeg er klar over at mange har hatt problemer med Multicom, men det gjelder alle de store i Norge. Det er stort sett tilsvarende mange som har fått bedre service enn det man kan forvente.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...