Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

kan endringer i bios ødelegge hovedkortet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første så har jeg gjort så mange endringer i BIOS opp gjennom årene at jeg kan ikke huske antall, men har aldri opplevd at hovedkortet har dødt på grunn av dette.

Dette skal etter min mening gå på garanti, så Multicom skal ersatte hovedkortet uten kostnader for deg. Med mindre de greier å bevise at dette skyldes "grov uaktsomhet" (et finere ord for med vilje) fra din side.

Lenke til kommentar

jeg fjernet cmos batteriet, noe jeg hørte skulle resette biosen. Men fikk aldri sjekket det fordi jeg klarte ikke montere alle delene, defor sendte jeg den til rep. Fjerner det garantien?

De sier at det er en fysisk skade på hovedkortet, noe som jeg aldri så. Jeg tok det ut og la det forsiktig fra meg, jeg mistet det ikke i bakken. Jeg monterte det tilbake og sendte pcn. Denne skaden må ha fulgt med siden jeg fikk pcn, for den har funket helt fint, bortsett fra litt stuttering. Ett hovedkort får ikke en fysisk skade av endringer i bios. Så den skaden må enten ha vært på hovedkortet siden jeg fikk den, eller så har noen på multicom skadet det ved et uhell. Og de forlanger 10175kr.

Endret av bendikkarlsen
Lenke til kommentar

Konklusjonen min er at de legger skylden på meg, siden jeg åpnet opp pcn og fjernet det, selvom jeg vet at jeg ikke kan ha skadet det. Og derfor kan de forlange at jeg betaler

edit:hvis ikke mirakuløst jeg får overbevist dem om dette jeg nettop har skrevet, og garantien gjelder.

Endret av bendikkarlsen
Lenke til kommentar

jeg fjernet cmos batteriet, noe jeg hørte skulle resette biosen. Men fikk aldri sjekket det fordi jeg klarte ikke montere alle delene, defor sendte jeg den til rep.

Kan jo ha vært uheldig og skadet noe på kortet ved fjerning av batteriet eller ved forsøk på montering...

De sier at det er en fysisk skade på hovedkortet, noe som jeg aldri så.

Spør om hva slags skade og/eller be om bilde av skaden.

Lenke til kommentar

De forlanger 10175 kr for et hovedkort?? Jaja, da skjønner jeg dem som har klaget over dårlig kundeservice hos Multicom. Helt uhørt etter min mening. Et X99 hovekort i høyere prisklasse ligger på ca 4900 kr hos Komplett.

Er ikke forbudt å åpne en PC med mindre det nevnes spesifikk i kjøpekontrakt at dette vil fjerne eventuell garanti. De sa ikke noe om hvilken type skade det er snakk om?

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at du har en sak her. Man bryter garanti når man tukler inni laptopen.

Det som er artig er at du ikke klarte å skru maskinen sammen igjen og alikevel så påstår du at du vet du ikke har skadet noe.

Edit; @Chavalito; Det er en laptop så HK er nok en smule stivt priset som på alle laptoper + at de skal ha for jobben regner jeg med.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1749854&do=findComment&comment=23596368

Endret av SlikGårNoDagan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

haha så faktisk på bildene de sendte med nå. De de har tatt bilde av er to ting som ikke er skadet i det hele tatt. Det er porten til der hvor man setter inn harddisken og skjermen som jeg ikke klarte å montere. De skriver at hovedkortet er fysisk skadet men de legger ikke til ett bilde det. Spesifikt innringer rundt hardiskens port som jeg aldri hadde noe problem med  :hmm:

Lenke til kommentar

Problemet er at Multicom ikke vil ta ansvar når du har skrudd opp hele maskinen, hvis du har kommet borti et sted med et skruhjern eller ikke kan ikke de vite. Jeg hadde ikke vært villig til å erstatte laptopen "for å være snill" hvis jeg var dem.

Endret av SlikGårNoDagan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

sendte inn pcn min til multicom og de sa att hovedkortet var ødelagt. Endret bare noe i bios. 

Her mangler det litt fakta som kom fram i den andre tråden det ble lenket til. I tillegg til å endre noe i bios, så har du skrudd fra hverandre laptopen og ikke klart å skru den sammen igjen. Tror jeg holder en knapp på Multicom her...

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hehe, jeg sendte egentlig ikke laptopen inn til reparasjon, jeg ville bare at de skulle skru den sammen, for jeg trodde jeg hadde fikset problemet som var blackscreen, pga endringer i bios. Derfor tok jeg cmos batteriet ut og inn. Og så fant jeg ut i prosessen når jeg skulle remontere laptopen at det var noe som var helt umulig for meg å gjøre, derfor sendte jeg den til multicom. Jeg er faktisk 100% sikker på at pcn vil fungere normalt vis de bare setter den sammen. Det var det jeg skrev til dem i returskjemaet. Men de sendte meg istedet enn mail om noe helt annet enn det jeg spurte om at de skulle gjøre. og de "ødelagte" delene, er faktisk helt like slik de var når jeg kjøpte pcn. Hvis denne teorien ikke stemmer, så må jeg bare ta konsekvensene.

Lenke til kommentar

Du skjønner tydeligvis ikke hva bildet viser. Kanskje du har pakket dette slik at disken var plugget inn og ikke skrudd fast, og den derfor har beveget seg 'vertikalt' under transport.

Den kan jo ikke ha vært defekt hele tiden, ettersom den fungerte før du begynte å skru.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...