Gå til innhold

Vondt i fot, hvilken jobb kan jeg da ha?

Anbefalte innlegg

Hei. Får veldig vodt i fot/rygg om jeg står for lenge, derfor måtte jeg slutte på kjøkken jobben min. For lenge kan vere ned i 1 time... variera litt. Men hvilke jobber kan jeg søke etter når jeg har dette problemet? Har tenkt på kjørejobb, kjøre mat til eldre for omsorgssenter eller i posten..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Får veldig vodt i fot/rygg om jeg står for lenge, derfor måtte jeg slutte på kjøkken jobben min. For lenge kan vere ned i 1 time... variera litt. Men hvilke jobber kan jeg søke etter når jeg har dette problemet? Har tenkt på kjørejobb, kjøre mat til eldre for omsorgssenter eller i posten..

en jobb der du sitter? Det er jo mange slike jobber, så her må du nesten se selv hva som kan passe deg. Å kjøre kan jo også legge stress på bena. 

Lenke til kommentar

Kva kompetanse har du? Kva gjorde arbeidsoppgåver hadde du på kjøkkenet?

Sjåførjobbar finnes det mykje av, alt frå drosjesjåfør, bussjåfør, postbud, osv.

Det som eigentleg er litt dumt er at du har slutta i jobben som du hadde. Arbeidsgiver skal i utgangspunktet vurdere å legge til rette arbeidet før du kan seiast opp. Alt etter kva kjøkkenjobb du hadde så er det ikkje sikkert at det var så mykje som kunne endrast for deg, men noke er det ofte.

I tillegg er det mange jobbar som er heilt stilleståande slik som kontorjobbar, enten du jobbar foran ei datamaskin, ein telefon eller i ei skranke.

Du har også jobbar som gir ein del variasjon slik som jobb på dagligvarebutikk der du enten sitt i kassa eller går fram og tilbake med varer frå lageret. Dersom det kun er å stå i ro som er problemet så kan kanskje ein jobb der du går meir enn du står stille være ein idé?

Andre forslag er å søke jobb i barnehage? Det er ikkje så mykje stillesittande arbeid, men det er heller ikkje så ofte du må stå oppreist i over ein time. Som mann er det forholdsvis lett å få seg jobb sidan det er stor mangel på menn i dette yrket.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

tja jeg ville ikke gamblet på og bli bra etter og operere ryggen, men det er jo veldig fra sak til sak om det hjelper eller ikke , jeg kompis oppererte prolaps i ryggen og har vært ufør siden og en annen jeg kjenner valgte og ikke operere men heller trene i 5 år og er tålig bra i ryggen nå , men han fikk en 20% prognose på at operasjonen ville virke, så for han var ikke prognosen bra nok til og ta sjangsen på og opperere. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...