Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Muskat - farlig?

Barbarian'71

Anbefalte innlegg

Er det derfor lasagnen min smaker så godt..? Har bittelitt muskat i kjøttsausen for smakens skyld. 

Er det ikke billigere og enklere å bare drikke litt øl? 

Er det ikke enklere å bare ta seg en snus i stede for å drikke øl? 

Rusen kan ikke sammenlignes selv om begge deler er rusmidler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du leser forskning så er det viktig å ikke lese mer ut av det som faktisk står. Det de sier er at et stoff som man finner i muskat og kanel kan i store mengder indusere/fremkalle apoptose (celledød) i hvite blodlegemer.

Hvilket stoff gjelder det i kanel?

Kanel inneholder også myisticin. Men kanel er eksepsjonelt giftig i store mengder da et stoff som heter coumarin vil ha en større effekt på kroppen din.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Når du leser forskning så er det viktig å ikke lese mer ut av det som faktisk står. Det de sier er at et stoff som man finner i muskat og kanel kan i store mengder indusere/fremkalle apoptose (celledød) i hvite blodlegemer.

Hvilket stoff gjelder det i kanel?

Kanel inneholder også myisticin. Men kanel er eksepsjonelt giftig i store mengder da et stoff som heter coumarin vil ha en større effekt på kroppen din.

Var klar over coumarin. Men det er mindre problem med ceylon kanel. Var ikke klar over miistictin,

Lenke til kommentar

Ok. tror jeg har misforstått farene ved dette. Tror ikke jeg skal prøve dette (spes ikke alene!)

Så det er altså hvite blodlegmer det går ut over, eller dna-et? Dette vil jo heale seg selv over tid? Lurer litt fordi jeg har spist litt kanel før.

Endret av Barbarian'71
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...