Duppelupp Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Hei Er det mulig å få fryst ned sædceller og deretter sterilisere seg? Jeg tenker å bruke dette som en prevensjonsmetode, og når/hvis jeg blir klar for å få barn kan jeg bare hente ut de nedfryste sædcellene. Jeg kan ikke finne noen sædbank som vil fryse ned sæd med mindre man har en sykdom som påvirker fertiliteten. Alternativt, finnes det private firmaer som tilbyr dette? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Ja, det er mulig. Bare Goooogle litt så finner du massevis av private krembanker. I Norge så klipper ikke legen strengen uten videre så hvis du er ung så kan det hende du må til utlandet for å få gjort det. Idiotisk form for prevansjon forresten 3 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Dette blir litt som å skyte spurv med kanoner, og hvis jeg var lege, vet jeg ikke om jeg hadde vært villig til å henvise deg med den begrunnelsen. Du tar opp kapasitet i helsevesenet både til operasjon og fremtidig prøverørsbehandling, bare fordi du ikke gidder å bruke kondom. De fleste klarer seg tross alt med vanlig prevensjon. 6 Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Kjipt om det skjer noe feil med fryser'n, eller om akkurat de sædcellene ikke er de av best kvalitet når du får lyst på barn. :/ Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Eller om vi får politiske avgjørelser som medfører at den type behandling ikke lenger subsidieres, og bare de aller rikeste får råd til den... 1 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Jeg har vurdert det selv men når jeg leste om det kom jeg over for mange skrekkhistorier til at jeg turte. Mener at det er veldig dyrt med kunstig befruktning senere 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 du vet virkelig ikke hvor primale damer som vil ha barn med en mann er.... det er ekte sæd fra pikk som gjelder, ikke noe laboratoriegreier hvis dem kan unngå det. Anonymous poster hash: 04dc2...412 Lenke til kommentar
Enurm Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Steriliserte meg forrig uke i en alder av 29. Legen sa at det er nå mulig å både reversere med å sy sammen sædlederens igjen sa,t å ta ut sperm ved behov 3 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Er et firma i Danmark som oppbevarer sperm for en overkommelig pris, husker ikke navnet. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 Mener at det er veldig dyrt med kunstig befruktning senere Ca 20kr for en sprøyte dama putter inn i dåsa.. Lenke til kommentar
FinneUt Skrevet 19. mai 2018 Del Skrevet 19. mai 2018 Jeg har vurdert det selv men når jeg leste om det kom jeg over for mange skrekkhistorier til at jeg turte. Mener at det er veldig dyrt med kunstig befruktning senere Hva går disse skrekkhistoriene utpå? Bortsett fra at det kan bli dyrt med kunstig befruktning senere. Jeg lurte også på hvilke klinikker i utlandet som er gode å benytte hvis man ønsker å oppbevare sæd? Det er en del tilgjengelig hvis man googler dette, men jeg ser etter en klinikk som folk faktisk har erfaring med enten selv eller at de har hørt bra ting om en klinikk fra andre . Lenke til kommentar
FinneUt Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 Jeg har vurdert det selv men når jeg leste om det kom jeg over for mange skrekkhistorier til at jeg turte. Mener at det er veldig dyrt med kunstig befruktning senere Hva går disse skrekkhistoriene utpå? Bortsett fra at det kan bli dyrt med kunstig befruktning senere. Jeg lurte også på hvilke klinikker i utlandet som er gode å benytte hvis man ønsker å oppbevare sæd? Det er en del tilgjengelig hvis man googler dette, men jeg ser etter en klinikk som folk faktisk har erfaring med enten selv eller at de har hørt bra ting om en klinikk fra andre . Noen innspill her? . Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 Kjøp små beger og hiv i fryseren. Kryss fingrene for at strømmen ikke går 1 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 Jeg har vurdert det selv men når jeg leste om det kom jeg over for mange skrekkhistorier til at jeg turte. Mener at det er veldig dyrt med kunstig befruktning senere Hva går disse skrekkhistoriene utpå? Bortsett fra at det kan bli dyrt med kunstig befruktning senere. Jeg lurte også på hvilke klinikker i utlandet som er gode å benytte hvis man ønsker å oppbevare sæd? Det er en del tilgjengelig hvis man googler dette, men jeg ser etter en klinikk som folk faktisk har erfaring med enten selv eller at de har hørt bra ting om en klinikk fra andre . Noen innspill her? . Ja; google Lenke til kommentar
FinneUt Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Jeg har vurdert det selv men når jeg leste om det kom jeg over for mange skrekkhistorier til at jeg turte. Mener at det er veldig dyrt med kunstig befruktning senere Hva går disse skrekkhistoriene utpå? Bortsett fra at det kan bli dyrt med kunstig befruktning senere. Jeg lurte også på hvilke klinikker i utlandet som er gode å benytte hvis man ønsker å oppbevare sæd? Det er en del tilgjengelig hvis man googler dette, men jeg ser etter en klinikk som folk faktisk har erfaring med enten selv eller at de har hørt bra ting om en klinikk fra andre . Noen innspill her? . Skrekkhistoriebiten har jeg forsøkt å google, men her fant jeg ikke noe. Har også forsøkt å google det med erfaringer fra klinikker, men har fant jeg lite om Europeiske, Australske og New Zealandske klinikker. Bortsett fra på klinikken sin egen hjemmeside og på nettsiden Whatclinic. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Jeg har vurdert det selv men når jeg leste om det kom jeg over for mange skrekkhistorier til at jeg turte. Mener at det er veldig dyrt med kunstig befruktning senere Hva går disse skrekkhistoriene utpå? Bortsett fra at det kan bli dyrt med kunstig befruktning senere. Jeg lurte også på hvilke klinikker i utlandet som er gode å benytte hvis man ønsker å oppbevare sæd? Det er en del tilgjengelig hvis man googler dette, men jeg ser etter en klinikk som folk faktisk har erfaring med enten selv eller at de har hørt bra ting om en klinikk fra andre . Noen innspill her? . Skrekkhistoriebiten har jeg forsøkt å google, men her fant jeg ikke noe. Har også forsøkt å google det med erfaringer fra klinikker, men har fant jeg lite om Europeiske, Australske og New Zealandske klinikker. Bortsett fra på klinikken sin egen hjemmeside og på nettsiden Whatclinic. Jeg fant massevis når jeg leste om det. Nok til at jeg selv la tanken fra meg. Du må ha et rart filter aktivert om du ikke finner noe. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 For å komme med et konkret råd til deg, så anbefaler jeg deg å «lage» de barna du ønsker deg først, og så steriliserer du deg etter det. Barn bør jo komme fordi det er to stk som ønsker seg barn, og de burde en jo etter min mening også skape selv på en naturlig måte. Og ikke ved å henvende seg til «spermbanken» for å ta ut «innskuddet» en satt inn flere år tidligere, det tviler jeg sterkt på at en dame vil se på som kjærlighet og noe en skaper sammen. Jeg er selv sterilisert, og det ble gjort etter at vi fikk de barna vi ønsket oss, det var i hvert fall den rette måten å gjøre det på for vår del. Det finnes også flere løsninger som andre også har nevnt her, om at inngrepet kan reverseres og at sædceller kan hentes ut på annen måte, og det stemmer selvfølgelig det, men det er jo heller ikke en helt naturlig måte å få barn på etter min mening. Jeg vet at det ikke var det du spurte om, det var kun et velment råd 2 Lenke til kommentar
FinneUt Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 For å komme med et konkret råd til deg, så anbefaler jeg deg å «lage» de barna du ønsker deg først, og så steriliserer du deg etter det. Barn bør jo komme fordi det er to stk som ønsker seg barn, og de burde en jo etter min mening også skape selv på en naturlig måte. Og ikke ved å henvende seg til «spermbanken» for å ta ut «innskuddet» en satt inn flere år tidligere, det tviler jeg sterkt på at en dame vil se på som kjærlighet og noe en skaper sammen. Jeg er selv sterilisert, og det ble gjort etter at vi fikk de barna vi ønsket oss, det var i hvert fall den rette måten å gjøre det på for vår del. Det finnes også flere løsninger som andre også har nevnt her, om at inngrepet kan reverseres og at sædceller kan hentes ut på annen måte, og det stemmer selvfølgelig det, men det er jo heller ikke en helt naturlig måte å få barn på etter min mening. Jeg vet at det ikke var det du spurte om, det var kun et velment råd Takk for et langt og saklig innlegg, men jeg ønsker fortsatt å forsøke oppbevaring. Lenke til kommentar
FinneUt Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 Jeg har vurdert det selv men når jeg leste om det kom jeg over for mange skrekkhistorier til at jeg turte. Mener at det er veldig dyrt med kunstig befruktning senere Hva går disse skrekkhistoriene utpå? Bortsett fra at det kan bli dyrt med kunstig befruktning senere.Jeg lurte også på hvilke klinikker i utlandet som er gode å benytte hvis man ønsker å oppbevare sæd? Det er en del tilgjengelig hvis man googler dette, men jeg ser etter en klinikk som folk faktisk har erfaring med enten selv eller at de har hørt bra ting om en klinikk fra andre . Noen innspill her? . Skrekkhistoriebiten har jeg forsøkt å google, men her fant jeg ikke noe. Har også forsøkt å google det med erfaringer fra klinikker, men har fant jeg lite om Europeiske, Australske og New Zealandske klinikker. Bortsett fra på klinikken sin egen hjemmeside og på nettsiden Whatclinic. Jeg fant massevis når jeg leste om det. Nok til at jeg selv la tanken fra meg. Du må ha et rart filter aktivert om du ikke finner noe. Nå har gjort et nytt Google søk, men jeg fant ikke noe der. Kan du være så vennlig å linke til noen av disse historiene som du nevner? Hvis det er greit for deg. Jeg lurer altså ikke på donering, men oppbevaring for meg selv. Lenke til kommentar
G Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 (endret) Kjøp små beger og hiv i fryseren. Kryss fingrene for at strømmen ikke går Smart du. Da må du nok ha flytende nitrogen som du dypper det i. Dessuten så vet man heller lite som lekmann om det kreves ytterligere behandling utover kun å fryse. Mener å ha sett at det fryses på tynne tynne gjennomsiktige rør. Om det er for doserings skyld eller om det er for at nitrogenet skal få fryst det ned kjappere vet jeg ikke noe om. Er bare antakelser alt det jeg kan bidra med. Men en ting er sikkert. Tynne rør gir kapillærkrefter, slik at sæden da blir dratt opp i røret. Endret 29. mai 2018 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå