torres321 Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Jeg har nettopp fått lappen og bor i kristiansand sentrum. Jeg vet lite om regler angående parkering, så derfor spør jeg her. Jeg vurderer å skaffe meg bevis for bosoneparkering, men er noe usikker på hvor det kan bli brukt. Finner ingenting om det når jeg googler, kanskje fordi svarene er åpenbare for de fleste 1. Med bosoneparkeringsbevis, kan jeg parkere gratis over alt innenfor sona det gjelder? eller kun utenfor blokka jeg bor i? 2. Med bosoneparkeringsbevis, kan jeg parkere gratis der det er satt opp parkometer innenfor bosona? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 1. det er forskjellige soner, skal stå på skiltet 2. henviser her også til skiltet, står det parkering mot betaling så må du bruke automat Lenke til kommentar
torres321 Skrevet 6. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2016 Vel, skiltet sier følgende: http://imgur.com/a/WjDus Men såvidt jeg kan se, sier det ikke noe om man må betale for parkometerplass dersom man har parkeringsbevis? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Står klart og tydelig på skiltet Med P-kort Sone 01 eller betaling på automat Lenke til kommentar
torres321 Skrevet 6. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2016 Ja, det kan jo tolkes både som at 1) man innen sonen må betale der det er parkometer (uavhengig av at man har parkeringsbevis) eller bruke parkeringsbevis der det ikke er parkometer eller 2) man med parkeringsbevis kan parkere over alt innenfor sona Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Med mindre det er flere skilt i området så er sonekortet gyldig over alt Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Slik kjenner jeg slike soner: Du kjøper tillatelse til å parkere i en sone, f,eks. sone 1. Du kjøper beviset av kommunen (f.eks. Trondheim Parkering) for en viss periode (1 uke, 2 uker, 1 måned, 6 måneder el). Dette gir deg tillatelse til å parkere på hvilken som helst oppmerket parkeringsplass i innenfor "sone 1"-skilt med oblat/parkeringsbeviset ditt synlig i frontruta. I sone 2, 3, 4 eller parkeringsplasser uten definert sone må du betale ordinær parkering. Ta kontakt med Kristiansand parkering, så løser dette seg. Skiltet du referer til betyr forøvrig at alle med "p-kort for den nevnte sonen" kan parkere fritt. Alle andre må betale ordinært ved parkometer. Utenom tidene angitt er parkeringen gratis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå