Gå til innhold

Beste Androidtelefon tilgjengelig i Norge nå


Mixy

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Aktiv bruker av mobil som nå trenger ny (hjem-knappen på min Galaxy S6 har tatt kvelden). I utgangspunktet hadde jeg håpet at den skulle holde til Google Pixel/Huawei Mate 9 Pro var tilgjengelig i Norge, men sånn gikk det ikke.

 

Det er firmatelefon, så dersom den skiftes (tror ikke de vil sende den inn til reparasjon) kan jeg innenfor rimelighetens grenser ønske meg ny telefon. Det første kriteriet er at den er tilgjengelig i Norge nå, mulig vi kjøper disse telefonene direkte fra Telenor, men jeg vet ikke. Jeg har forsøkt å lage en prioritert liste:

  1. Software. Hvor mye "bloat" er det, hvor raskt blir den oppdatert. Jeg er fan av Googles Android mer enn noen annen tilbyders versjon jeg har testet
  2. Responsivitet. Generell ytelse under bruk, skifting av apper etc. Lite spilling/tunge oppgaver.
  3. Byggekvalitet
  4. Batteritid.
  5. Kamera

Som sagt skulle jeg helst hatt Google Pixel XL, men den får vi ikke tak i p.t (kan ikke be jobben kjøpe parallellimport). Skulle jeg bare satset på Nexus 6P? Da får jeg mye av det jeg ønsker meg, selv om det er en gammel telefon. Da blir det jo litt rimeligere for jobben også. Hva med Huawei P9/Xperia XZ? 

 

Jeg har vært ganske misfornøyd med min S6 (treg SW, ræva batteri), så ønsker å komme meg bort fra Samsung.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hvis jeg fikk velge fra de du nevner ville jeg gått for Nexus 6P. Da slipper du alt ekstra mikkmakk, og det er en like bra telefon som P9. Sony vil jeg aldri anbefale til noen.

Lenke til kommentar

Hvis jeg fikk velge fra de du nevner ville jeg gått for Nexus 6P. Da slipper du alt ekstra mikkmakk, og det er en like bra telefon som P9. Sony vil jeg aldri anbefale til noen.

 

Takker for svar. Det var dette som ble min konklusjon :)

 

 

Hva med å benytte seg av reklamasjonsretten på telefonen? Den gjelder i 5 år.

 

Garanti i 12 mnd.

 

Det er ikke 5 år for bedriftskjøp, da er det 2. Med det sagt så er det ikke jeg som avgjør om det skal reklameres eller skiftes ut, men det kunne muligens vært reklamert på ja.

Lenke til kommentar

Vil kaste fram et litt glemt alternativ. HTC 10. God HW. Solid byggekvalitet. Forholdsvis lett skall.

 

http://m.androidcentral.com/htc-10-versus-samsung-galaxy-s7-edge-first-big-android-rivalry-2016

 

Both the HTC 10 and Samsung Galaxy S7 edge are great phones that perform well across the board. Both handsets are worth your cash, and either will provide a phenomenal, future-proof Android experience.

 

http://www.anandtech.com/show/10468/the-htc-10-review/12

 

In general, the HTC 10 is one of the most performant Android devices I’ve used all year.

Endret av kimare
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...