OddZen Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 (endret) Hei. Har en UE65KS7005 koblet til PC via 5 meter HDMI-kabel. Opplever at bildet hakker endel, spesielt ved panorering, da også i 720p og verre ved høyere oppløsning. Bruker VLC men hakker også i youtube. Når jeg ser youtube via app på tv er bildet perfekt uansett oppløsning. Når jeg ser på dataskjermen er det ikke så mye hakking men fortsatt er det litt. Noen tips til hva det kan være? Prøvde å finne eksempel, her hakker det litt. Endret 5. desember 2016 av OddZen Lenke til kommentar
vidor Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Prøv å spill av med denne. https://mpc-hc.org Veldig effektiv avspiller. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Jeg slet også med hakking når jeg sendte fra datamaskin til TV, særlig på filmer og serier i 24 bilder/sekund. Løsningen for min del var mpc-hc som vidor foreslår, men med madVR renderer http://www.madvr.com/. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Problemet du opplever er at TV-en din har gjenkjent at HDMI-signalet kommer fra en PC, og dermed skrur av det meste av bildebehandling, inkludert Trumotion. Jeg tror tanken er at med Trumotion aktivert øker inputlag til over 100ms, som er litt ubehagelig for PC-bruk. Du må omdøpe HDMI-inngangen du bruker for PC fra PC til Blu-Ray eller blank, da blir mest sannsynlig Trumotion aktivert igjen automatisk. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 5. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2016 (endret) Takk for svar, skal teste ut de forslagene dere har gitt. Problemet du opplever er at TV-en din har gjenkjent at HDMI-signalet kommer fra en PC, og dermed skrur av det meste av bildebehandling, inkludert Trumotion. Jeg tror tanken er at med Trumotion aktivert øker inputlag til over 100ms, som er litt ubehagelig for PC-bruk. Du må omdøpe HDMI-inngangen du bruker for PC fra PC til Blu-Ray eller blank, da blir mest sannsynlig Trumotion aktivert igjen automatis Nå har jeg endret over til blueray, og da fikk jeg opp flere alternativer på bildemoduser.Bør jeg bruke spillmodus eller sportsmodus, eventuelt HDR+ eller bør jeg gå for de mer vanlige modusene dynamisk, naturlig, film etc? Endret 5. desember 2016 av OddZen Lenke til kommentar
vidor Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Tipper sportsmodus passer bra, ellers er det jo bare å prøve seg fram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå