Gå til innhold

Bildet hakker ved panorering

Anbefalte innlegg

Hei. Har en UE65KS7005 koblet til PC via 5 meter HDMI-kabel.

Opplever at bildet hakker endel, spesielt ved panorering, da også i 720p og verre ved høyere oppløsning.

Bruker VLC men hakker også i youtube.

Når jeg ser youtube via app på tv er bildet perfekt uansett oppløsning.

Når jeg ser på dataskjermen er det ikke så mye hakking men fortsatt er det litt.

Noen tips til hva det kan være?

Prøvde å finne eksempel, her hakker det litt.

Endret av OddZen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet du opplever er at TV-en din har gjenkjent at HDMI-signalet kommer fra en PC, og dermed skrur av det meste av bildebehandling, inkludert Trumotion. Jeg tror tanken er at med Trumotion aktivert øker inputlag til over 100ms, som er litt ubehagelig for PC-bruk.

Du må omdøpe HDMI-inngangen du bruker for PC fra PC til Blu-Ray eller blank, da blir mest sannsynlig Trumotion aktivert igjen automatisk.

Lenke til kommentar

Takk for svar, skal teste ut de forslagene dere har gitt.

Problemet du opplever er at TV-en din har gjenkjent at HDMI-signalet kommer fra en PC, og dermed skrur av det meste av bildebehandling, inkludert Trumotion. Jeg tror tanken er at med Trumotion aktivert øker inputlag til over 100ms, som er litt ubehagelig for PC-bruk.

Du må omdøpe HDMI-inngangen du bruker for PC fra PC til Blu-Ray eller blank, da blir mest sannsynlig Trumotion aktivert igjen automatis

Nå har jeg endret over til blueray, og da fikk jeg opp flere alternativer på bildemoduser.
Bør jeg bruke spillmodus eller sportsmodus, eventuelt HDR+ eller bør jeg gå for de mer vanlige modusene dynamisk, naturlig, film etc?

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...