Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Et spill for å eksen tilbake

Anbefalte innlegg

Jeg var sammen med ei jente i 3 år før hun slo opp med meg. Hovedsaklig fordi jeg var tidenes tøffel, altfor tilgjengelig og sjalusiproblemer. Hun var på ingen måte perfekt, men nok om det. Vi hadde ingen kontakt før en måned etter bruddet, jeg tok iniativ til kontakt og vi var "venner" i to måneder etter dette. Kort tid etter bruddet fant hun seg en ny type, et avstandsforhold som aldri kommer til å fungere, er 100% sikker på at dette er et "rebound".

I perioden hvor vi var "venner" hadde vi en flørtete tone, fant på mye gøy sammen, kysset flere ganger og sov i samme seng. Alt mens hun var sammen med denne typen, han visste ikke ikke at vi var så intime. Poenget er at hun tydligvis fortsatt har følelser for meg, men vil ikke forlate typen til fordel for meg.

Målet mitt har alltid vært å bli sammen med henne igjen, jeg vil prøve en gang til da jeg har lært av mine feil. Hvorfor skal hun forlate typen når hun fortsatt kan ha det gøy med meg annenhver helg uten at vi må være kjærester? Dette var spørsmålet som sto i hodet mitt og hun har selvfølgelig ingen grunn. Så i neste steg skrev jeg et fint brev hvor jeg forklarte at det ble for vanskelig å være venner og at jeg går videre i livet uten henne. Blokkerte henne overalt bortsett fra på selve tlf, vel vitende om at hun vil komme gråtende tilbake om en stund.

Overraskende nok tok det under før jeg fikk vite at hun hadde fravær på skolen pga at savnet ble for stort. Har nå fått en lang melding om at hun savner det vi hadde av forhold og vil ha kontakt igjen. Vi har så smått begynt å snakke, jeg spiller kostbar. Hun er ivrig på å ringe meg, noe som er veeeldig lenge siden hun har hatt lyst til.

Hvordan skal jeg gå videre i dette spillet? Skal jeg stille henne et ultimatum hvor hun må velge mellom meg eller typen? Har lyst til å la det gå nok en måned, men usikker på om hun vil savne meg mer eller mindre. Hjelp!

Anonymous poster hash: ee040...98c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var du som laget en tråd tidligere? Jeg er ikke så fan av hvordan denne dama behandler deg, hun har to gutter på en gang, wtf.

Dump henne.

Evt, gi henne et ultimatum, og om hun kommer tilbake til deg, og så forlater hun deg igjen for en annen type fordi du igjen er "altfor tilgjengelig", og du sitter bitter igjen og hater alle kvinner, så har du deg selv å takke.

Endret av Kablam
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor skal hun forlate typen når hun fortsatt kan ha det gøy med meg annenhver helg uten at vi må være kjærester?

Hvorfor vil du bli sammen med ei dame som holder på med to typer på én gang, når du heller kan ha det uforpliktende gøy med henne annenhver helg?

Er det bare jeg... som ser dette...?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan skal jeg gå videre i dette spillet? Skal jeg stille henne et ultimatum hvor hun må velge mellom meg eller typen? Har lyst til å la det gå nok en måned, men usikker på om hun vil savne meg mer eller mindre. Hjelp!

Har null respekt for folk som spiller spill på denne måten. I teorien kan det fungere (om du begynner å være ærlig med henne når dere blir sammen igjen), men om holdningen din til livet er å lure folk til å gi deg det du vil ha, så unner jeg deg egentlig ingenting som helst. Dessverre for deg, så er det nok nøyaktig det du kommer til å få på sikt også. Folk er gode til å gjennomskue. Hva med å legge av seg den umodne player-holdningen og begynne og oppføre seg som et ekte og ærlig voksent menneske?

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Hva er det som er så fantastisk med henne egentlig?

Jeg tror du tviholder på det gamle og det trygge og er redd for det nye og ukjente. Hadde du hatt alternativer hadde du sannsynligvis ikke gjort et forsøk på å få liv igjen i et dysfunksjonelt forhold med en ekskjæreste som er i et forhold per i dag.

Møt nye jenter! :D 

Lenke til kommentar

Synes egentlig det er ganske stygt av deg å drive på sånn med henne når hun er sammen med en annen.

Han vet neppe om hva dere to gjør, og gjett om han ville blitt såra om han visste det. Hvordan ville du reagert i hans sko?

Hadde hun vært singel, så hadde det vært greit. Nå er hun sammen med en annen, og jeg synes det er ekstremt douche at du gjør dette mot partneren hennes.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synes egentlig det er ganske stygt av deg å drive på sånn med henne når hun er sammen med en annen.

Han vet neppe om hva dere to gjør, og gjett om han ville blitt såra om han visste det. Hvordan ville du reagert i hans sko?

Hadde hun vært singel, så hadde det vært greit. Nå er hun sammen med en annen, og jeg synes det er ekstremt douche at du gjør dette mot partneren hennes.

Vel... Er det virkelig TS som gjør "partneren til dama kan ikke stole på henne", eller er dama selv årsak i dette?

Kan hun rett og slett ikke stilles til ansvar for sine egne handlinger? Er det umulig å selv være klar over at man har en ny partner, og dermed si "nei" til eksen?

Hun gjør ikke annet enn å vise hvem hun er. Og det kommer partneren desto mer til gode jo snarere han selv blir oppmerksom på det. Sånn sett fortjener TS en stor takk.

I tillegg dreier dette nye forholdet seg om et avstandsforhold. Hvem ville vel forventet noe annet enn akkurat det som skjer her?

Ikke at jeg ville gjort det samme som TS. I alle fall ikke med samme målsetning...

Lenke til kommentar

Jeg vil prøve en gang til fordi jeg vet hva som ødela forholdet forrige gang, men mye har forandret seg siden den gang. Har ikke noe dårlig samvittighet ovenfor den nye fyren av flere grunner. For det første vet han at vi møtes og er han ikke fullstendig tåkelagt burde han også vite at det skjer ting som han ikke ville likt. Han tviholder på henne likevel, dessverre er han er intet annet enn en trøstekjæreste etter bruddet vårt, noe han burde innsett for lenge siden.

Uansett har jeg og eksen møttes mye den siste tiden, hun har fortalt til den nye typen at de ikke kan være kjærester. Jeg har holdt en hard tone, stilt direkte spørsmål og prøvd å fått klare svar om veien videre. Hun ser jeg ikke stoler på svarene hennes, prøver overraskende nok å overbevise meg med kyssing. Merker jeg ikke føler noe særlig lengre, likevel greier jeg ikke å være venner eller bare kutte henne ut.

Det beste hadde uten tvil vært å date noen andre.

Anonymous poster hash: ee040...98c

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...