Frodo Bagginson Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 Hei, jeg skal byggen meg en ny fin Gaming PC. Det jeg lurer på er om jeg kan kjøpe et sett med 2x4 ram og senere kjøpe samme ram å sette den inn. Link til rammen jeg tenker å kjøpe: https://www.komplett.no/product/851533/datautstyr/minnebrikker/corsair-vengeance-lpx-ddr4-3200mhz-8gb# Vær så snill å gi litt feedback om spørsmål eller tips om hvordan ram jeg heller burde kjøpe Frodo Bagginson <3 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 (endret) Helt umulig å si uten å vite hva slags HK du skal ha/har. Endret 4. desember 2016 av sedsberg Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 Corsair er knall. Kjør på med de brikkene du Lenke til kommentar
Mr.Crypto Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 Hvis du kjøper ett hovedkort som støtter ønsket mengde og har slots til brikkene du ønsker, ja. Lenke til kommentar
Frodo Bagginson Skrevet 4. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2016 Helt umulig å si uten å vite hva slags HK du skal ha/har. hk? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 (endret) Tja, produsenten kan finne på å bytte specs for chipene (altså de sorte integrerte kretsene som er lodded til kretskortet) midt i produksjonsløpet og andre avvik i produksjonen kan medføre ustabilitet når man mikser sett kjøpt til forskjellig tid. Jo lavere forsinkelse og høyere frekvens desto større sjanse for problemer ved å kjøpe til minnesett senere. Det er muligens mindre sjanse for bytte av chips nå etter som mangfoldet i leverandører ikke er hva det en gang var, men før skulle man ikke bli forundret om en minneprodusendt basert på tilgjengelighet og pris byttet leverandør av chips midt i produksjonen. Jeg anbefaler å kjøpe et sett på 16 GB, så er du sikret en god opplevelse i mange år. Endret 5. desember 2016 av BadCat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå