kverna Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Jeg har ett kabinett, fulltower bare så det er sagt, og lurer på forskjellige løsninger! - Det er 1 vifte plass i front(92mm) men har 80mm og lurer på forskjellige løsninger for å få det til å passe! - 1 92mm plass over psu(strømforsyningen) men har også der lyst på 1 eventuellt 2 80mm vifter.. adapter har jeg sett men ingen fra 92x92->80x80mm vifter - Kanskje i taket ? - Kabinett døren/plexiglass (må skaffe dør først, fant kabinett på søppeldynga uten dører) Noen kreative tips, gjerne med bilder blir godt mottat! Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 (endret) Lim den fast støy burde vel også dempes da.. altså ikke mindre enn oppgitt, men den vibrasjons-støyen. Endret 29. november 2003 av jonas22282460 Lenke til kommentar
kverna Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 ååå takk for at du svarer trudde det bare var dumt spørsmål åssen lim burde jeg bruke da ? hadde jo vært litt "bra" å kunne bruke viftene om igjen.. f.eks i ett annet kabinett eller noe.. har ikke noen idèr som man kan lage ? f.eks ett rør som man kapper til og skrur fast til ? plate ? Lenke til kommentar
Flames Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Hvis du vil ha et bra og billig fan-adapter så er det bare å kappe ei stor brusflaske i to.. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 men åssen skal jeg feste vifta til brusflaska ? og hvordan til selve kabinettet ? Lenke til kommentar
Npt Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 men åssen skal jeg feste vifta til brusflaska ? og hvordan til selve kabinettet ? bruk heller 300 på 2 92mm så får du bedre kjøling og slipper å bruke masse timer på et resultat som suger. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 nja.. nå har jeg nettopp brukt mangfoldige hundre kroner på 5 nye vifter med lys.. liksom litt av poenget.. men skjønner ikke hvorfor det ikke finnes adaptere til 92mm->80mm Lenke til kommentar
kverna Skrevet 29. november 2003 Forfatter Del Skrevet 29. november 2003 Men den saken går nok.. det er en annen ting.. vifter i taket har jeg hørt skal/burde blåse ut fordi varm luft er lettere enn kald luft så derfor stiger den. Derfor lurer jeg på om jeg skulle montert 2 vifter i toppen.. Bare bruke stikksaga ? Eller er det noen andre geniale måter? har gitter osv.. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 hmmm, en annen løsning er jo å ta tråd fra hullene der skruene på vifta skal sitte og "knyte" den fast i hullen påkabinettet. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 ikke en dum ide! selv om det sikkert blir litt vibrasjoner osv.. jeg tror jeg bare borrer ekstra hull jeg, og setter inn 2 80mm vedsiden av hverandre... :/ Lenke til kommentar
Eirik_R Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 du kan ta den gummiaktige limtypen. den fester ikkje spesielt godt, men det skal holde, i tillegg stoppar den ALLE vibrasjonar. må passe på å ha på rikelig. limet liknar litt på silikon av den typen til å tette rundt vaskar Lenke til kommentar
kverna Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 ok! men ett annet spørsmål.. hadde det vært kult å seriekoble mange leds f.eks rød eller blå og setti dem på "power-led" plassen.. så kunne man plassert leds'ene under kabinettet ? Liksom borre masse hull... Så noen andre som blinker sammen med harddisken ? Tåler de strømtilkoblingene dette ? f.eks 10 leds? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 PSU'en din skal nok tåle det, men jeg vil anbefale at du kjøper neonwire eller neonstrips. Mye enklere på den måten. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Epoxy lim er bra å lime vifter med, evt sikaflex. Sitter godt, og demper vibrasjoner bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå