OJ Doe Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 Hva er den mest skremmende, ekstreme kjøreopplevelsen som finnes på to hjul? Det handler altså ikke om raskest fra 0-100, eller toppfart, eller teoretisk maksimal nedleggsvinkel. Det er selvsagt rom for egen tolkning, men begrunn gjerne. Om det er en blodtrimma TSX uten hjullager og bremser, eller en S1000RR for ekstreme baneprestada er ikke så farlig. Gjerne et par alternativer ift. prisklasse. Er det Super Duke R, eller S1000RR, eller kanskje en totakter? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 Mest skremmende må vel være dårlig vedlikeholdt MC, uansett hva det er egentlig. Men mest skremmende i form av ytelse så er det fortsatt kun 'busa fra 90- tallet som gjelder. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 (endret) En god, gammel to-takter som er basert på GP-syklene fra den tiden, vil jeg tro scorer høyt. Min far har en Suzuki RG500 Gamma. Nesten hundre hester i en sykkel produsert før 90-tallet. Har aldri prøvd noe så skremmende før Når du kommer over 7000 rpm er det rett og slett bare en uhyggelig opplevelse. Fra nyere tid tror jeg Kawasaki's nye H2 er rimelig spinnvill. Til gjengjeld en ekstrem pris, men de videoene jeg har sett viser helt rå ytelse. Endret 4. desember 2016 av Vertical^ Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 Må være en av fartsmonstrene fra 90-tallet ja, før "The Gentlemen's Agreement", slik som Hayabusa, Super Blackbird eller ZX-11. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 Har kjørt en Honda CR500 500ccm totakter). Det var ganske skremmende når en omsider skjønner hvor lite føling man har på hvor mye/lite effekt som faktisk havner i bakken. Du putrer bortover på noe som føles som tomgang mens bakhjulet spinner i hundre. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 (endret) Er jo litt vanskelig å vurdere sykler fra forskjellige tiår oppimot hverandre. Før i tiden var kanskje 70-80 hester ekstremt. Da hadde man jo gjerne dårligere styring, ikke ABS, og lite til ingen elektronikk. Nå får du kjøpt gateregistrerte sykler med over 200 hk. Sykler som har flere hk en de selv veier. Det er jo ikke annet en et "våpen" på vei. I mine øyne nesten litt galskap at dette kan kjøpes Endret 4. desember 2016 av Vertical^ Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 (endret) Slike "crotchrockets" som de kalles for fagspråket er dødsfeller nesten uansett om det er 130 eller 200 hestekrefter du har mellom beina. Litt synd siden det ødelegger for de som ønsker seg en skikkelig cruisersykkel og må vente til de blir 24 før de kan kjøpe noe med nok slagvolum til å faktisk kunne ha fornuftig med kraft til den tunge sykkelen. Det som virkelig er synd er alle de unge og dumme som kjører seg ihjel, men det er jo fryktelig irriterende når de ødelegger for de som respekterer motorsykkelen. Endret 4. desember 2016 av Gavekort Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 Det finnes jo folk som kjører ned Mount Everest type skråninger. Jeg vil si at det er en god kandidat. Nå tenker du kanskje på andre ting enn omgivelsene man kjører i, men jeg har aldri hatt noen særlig skremmende kjøreopplevelser (uansett hva jeg har kjørt) bortsett fra de gangene det har vært risiko for å gå dritt. Hadde mye morro med en Kørve i skogen, det var "verre" enn å kjøre i full guffe mellom bilene på E6 den gangen det var 2 kjørebaner uten midtrabatt. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 4. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2016 Det finnes jo folk som kjører ned Mount Everest type skråninger. Jeg vil si at det er en god kandidat. Jeg får inntrykk av at du sier det som om det er en dum ting :-P Jeg må vel innrømme at jeg trekkes mot ting som er litt ekstreme, men like vel kan kontrolleres. Jeg liker at jeg kan dumpe clutchen på sykkelen og være sikker på at jeg rekker over krysset. Jeg hater det med bil, det skjer aldri nok. Eller gjøre lynraske manøvre. Det er vel grunnen til at jeg foretrekker ski foran brett når jeg står utfor stupbratte skråninger :-D Tråden har selvsagt til hensikt å grave litt i lyst og gleder hos medlemmene, men også inspirere neste sykkel. Jeg ser på Aprillia Tuono og Mille, KTM 1290 Adventure, 1290 Super Duke R, S1000R, S1000RR og S1000XR. Muligens MT-10 også. Jeg må prøve litt. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 Neida, ikke en dum ting. Underholdning på andres bekostning blir alltid satt pris på her i gården. Jeg har blitt "for gammal for fart og spenning" og kan ikke daue før om noen år desverre så jeg funderer på å få meg en gammal trehjulsmoped med kasse foran Lenke til kommentar
HelloAndGoodbye Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 Med en av de her får du nok litt oppmerksomhet. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 (endret) Boss hoss er vel en aktuell kandidat for en hårete motorsykkel. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Boss_Hoss_Cycles Endret 11. desember 2016 av Hansien Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 Det mest ekstreme er vel kanskje forsikringspremien Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 (endret) Prøvde en Suzuki GN 250 med helt utslitt styrekrone en gang. Det var nokså spennende. Tror det gryende el-utvalget kan gi mange ekstreme opplevelser, med fullt trøkk fra første omdreining. Endret 11. desember 2016 av Isbilen Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 (endret) Slike "crotchrockets" som de kalles for fagspråket er dødsfeller nesten uansett om det er 130 eller 200 hestekrefter du har mellom beina. Litt synd siden det ødelegger for de som ønsker seg en skikkelig cruisersykkel og må vente til de blir 24 før de kan kjøpe noe med nok slagvolum til å faktisk kunne ha fornuftig med kraft til den tunge sykkelen. Det som virkelig er synd er alle de unge og dumme som kjører seg ihjel, men det er jo fryktelig irriterende når de ødelegger for de som respekterer motorsykkelen. Litt off-topic, men nå viser vel statistikken at det er menn mellom 35 og 50 år som oftest kjører seg ihjel, ikke de under 24. Endret 12. desember 2016 av Chipsmaster Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Det skyldes at det er i den gruppen du finner flest motorsyklister, ikke at den gruppen har høyest risiko. Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 12. desember 2016 Del Skrevet 12. desember 2016 Det skyldes at det er i den gruppen du finner flest motorsyklister, ikke at den gruppen har høyest risiko. Ikke når den er basert på prosent. Etter hva jeg ble opplyst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå