eiliv Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Hei Har tenkt å kjøpe kamera for allround bruk (har Nikon L35AF, autofokus, ingen justering), men også naturfotografering, amatør med ambisjonar. Fått anbefalt Minolta Dynax 5 speilrefleks til 3000, tilsvarande digitalt vil bli langt dyrare? Men ”analogt” er dyrare i bruk. Har sett på ein del testar for digitale kamera, ikkje blitt særleg klokare. Speilrefelks vert kanskje for dyrt, kanskje solid kompaktkamera? Passande for mitt behov? Prisnivå ca 4-6000+. Er det forventa prisnedgang neste år? Takknemleg for alle tips. eiliv Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 (endret) Olympus C-750 Ultrazoom. Da har du 4 megapixel, 10 x optisk zoom (tilsvarer 38-380 mm). Jeg brukte før OM-10 speilrefleks med 28-200-linse, som var et tungt drog å ha på skuldra. C-750'n er helt utrolig kompakt med tanke på den kraftige zoomen. Det er et herlig kamera å ha med i naturen. Du kan se noen testbilder i diverse kategorier på min side www.manskow.net/kameratest . Det lå på rundt 5K i sommer, bør vel snart synke litt i pris. Endret 29. november 2003 av manskow Lenke til kommentar
Åkken Bom Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Om du har endel AF-optikk til Nikon vil jeg råde deg til å se etter et brukt D100. Dslr er noe helt annet enn kompakt. Og kostnadene ved bruk kontra film var du jo inne på selv. Du må kanskje spare et par tusenlapper til (eller bønnfalle julenissen) men du sitter nok da igjen med noe du helt sikkert kommer til å være glad for at du kjøpte. Overgangen fra Canon G3 til Canon EOS 300D er bare helt fantastisk Å selv kunne bestemme alt + at autofocusen er som en F1-bil mot en 1980mod Lada. Også shutterlag da (forsinkelse fra man trykker på utløseren til bildet faktisk blir tatt), hva var nå det igjen? hehe Om du har objektiver du kan bruke på et D100 råder jeg deg igjen til å tenke på saken ivertfall. Lenke til kommentar
eiliv Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Takk for svar om Olympus C-750 Ultrazoom. Ser at mange er tilfreds med det, eksperten nevner bildestøy, men kanskje under vanskelege forhold - og problem i mørke. Ekstra minnebrikker er kanskje ikkje så dyrt? Utstyr som MÅ kjøpast i tillegg til det som er i pakken? Eiliv Lenke til kommentar
eiliv Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Har lese om dei Canon modellar du nevner, EOS 300D er vel ganske dyrt.. skal sjekke. Bruktkjøp, er usikker på det... Håpar på prisfall, men kanskje mindre enn før? Eiliv Lenke til kommentar
HP_H Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Ekstra minnebrikker er kanskje ikkje så dyrt? Utstyr som MÅ kjøpast i tillegg til det som er i pakken? Ville nok kjøpt med ekstra batterier f.eks. hähnel 2350mAh Et større minnekort kommer du ikke utenom. Lenke til kommentar
magfa Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 så vi har Lada vi med G3 altså..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå