Marksnus Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 Hei. Min far tok et par bilder her om dagen, disse bildene har et slags rart grønt lys som vi ikke vet hva er. Jeg tok også et bilde selv for et par uker siden på en annen telefon, denne gangen var det inne med samme rart lys, en sirkel med prikker i. Jeg har desverre ikke dette bilde lengere ellers ville jeg lastet opp det også. Noen som vet hva dette fenomenet er? Og hvordan det oppstår? Venter spent på svar. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 (endret) Det er en pacman som jakter Det er så enkelt at du får gjenskinn fra solen, såkalt flare så og si umulig og unngå når du fotograferer mot en sterk lyskilde. Endret 4. desember 2016 av Nautica 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 Det er et slags speilbilde av sola ser jeg. Trolig noe refleksjon i optikken. 1 Lenke til kommentar
Marksnus Skrevet 4. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2016 hmm som sagt fikk jeg samme effekt på mitt kamerat da jeg tok et bilde inne0 i mørke, på kvelden. Da var det bare lyse fra egen mobil "blitz" og ingen annet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 Alt av lyskilder kan gi optiske "feil". F.eks. blitsen treffer et støvkorn i lufta som er utenfor fokus kan gi ganske store "lyskuler". Noen overtroiske er da overbevist om at de har fotografert spøkelser eller ånder. 1 Lenke til kommentar
Marksnus Skrevet 4. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2016 Regnet med at det var noe slik. Litt skuffa over at vi ikke har et pacman spøkelse Takk for rask svar. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Det er nok en internrefleksjon i optikken. Er mobilen tilfeldigvis en Samsung Galaxy S7/S7 edge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå