tobias.pedersen Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 Hei. Jeg skal kanskje kjøpe noen WD red 6t harddisker brukt, ca 6md gamle og har fått smart data fra diskene som jeg trenger litt hjelp med å tolke. På forhånd takk Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 De ser helt greie ut men sjekk med CrystalDiskInfo hvis du har mulighet. Der kan du se hvor lenge de har vært i bruk og hvor mange power cycles de har. Det er bl.a. parametrene 05, C5 og C6 du bør se på. Disse bør være 0 (RAW). Lenke til kommentar
tobias.pedersen Skrevet 4. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2016 Tusen takk. Når det gjelder hvor lenge de har vært i bruk og power cycles, hva er mye? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 (endret) For å være ærlig så aner jeg ikke på de diskene. Mine 4TB Red har gått 22000 timer hittil uten problemer, men vet ikke hva gjennomsnittet er. Edit: Speedfan har en online SMART-funksjon som sammenligner med andre like disker. Denne gir beskjed hvis den har gått mye over gjennomsnittet. Endret 4. desember 2016 av sedsberg 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå