Broseen Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 Hei Jeg trenger en KVM for at to pc`er skal kunne benytte samme tastatur/mus/skjermer. Det er 2 stk. skjermer. Ser at KVM med Displayport er kostbare. Vil det fungere å benytte en overgang til DVI eller er det noen feller man kan gå i? Pr. dags dato benytter jeg DVI, og det fungerer bra for min del (PC nr. 1) Men PC nr. 2 har kun mini HDMI og Displayport. KVM med DVI koster ca halvparten av de med Displayport. Lenke til kommentar
Profanity Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 Kommer ann på hva du skal vise på skjermene. Det er forskjell i bandwidth på de forskjellige kablene. Kan gå fint å bruke adapter fra dvi, eller direkte hdmi hvis det er snakk om 2 skjermer på 1080p @60hz f.eks. men vil ikke funke hvis du prøver å sende 4k @60hz over dvi adapter til skjermen.Kan du si hva slags skjermer det er snakk om? Skal ikke si jeg kan noe om KVM, men regner med at det ligger samme begrensninger på kabler og kilder. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 4. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2016 Er 2 stk. av disse: http://accessories.ap.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=au&cs=audhs1&l=en&s=dhs&sku=230-12093&redirect=1 Står optimal oppløsning: 1920 x 1200 / 60 Hz Til mitt bruk ser jeg ikke det store behovet for 4K. Vil dette si at det ikke by på problemer ved bruk av adapter, med mindre jeg ønsker 4K? Lenke til kommentar
Profanity Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 Det tror jeg skal gå bra. Som sagt vet jeg ingenting om KVM, men overgang med dvi osv skal gå helt greit på det der. Hvis du ønsker 4K @ 60hz så trenger du enten rein displayport fra kort til skjerm, eller hdmi 2.0 men 1920x1200 @ 60hz skal både hdmi, dvi og displayport klare i de fleste varianter. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 4. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2016 Høres bra ut. Da blir det nok til å teste dette med mindre noen andre har noe å legge til. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 5. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2016 (endret) Håper dere kan hjelpe med et spørsmål til. Jeg har kun bruk for to skjermer når jeg benytter jobb PC. Vil det fungere å la skjerm nr. 2 være direkte tilkoblet til jobb PC (docking) og at skjerm nr. 1 deles via KVM? Da slipper jeg å lete etter "dual screen" KVM. Endret 5. desember 2016 av Broseen Lenke til kommentar
nagina Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 (endret) Bruker selv denne på jobben, litt kjekt når man ikke har nok skjermer og mange nok skjerm utganger på dockingen Løser mine problemer og er litt tøft i tillegg. http://www.inputdirector.com/ Kort forklaring: kontroller flere maskiner med ditt hovedmaskin mus/tastatur. Endret 6. desember 2016 av nagina Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 6. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2016 Hmmm, kanskje det hadde vært noe. Begge maskiner må være påslått samtidig, men kan jo bruke privat PC som master (den har fast plassering på kontoret) Kan dog kanskje bli problemer med jobb PC, arbeidsgiver har div rutiner for sikkerhet. Tror jeg gjør et forsøk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå