dtr Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 (endret) Jeg leverte inn Pcen min på reparasjon for noen uker siden, da hadde den Windows 10 innstallert. Fikk den tilbake igår, og da hadde de på verkstedet gjenopprettet hele maskinen og den har nå Windows 8.1. Jeg lastet ned Media Creation Tool og gikk igang med å laste ned Windows 10, problemet er at nedlastningen ikke blir fullført. Den står å går rundt på "ser etter oppdateringer". Sånn har den stårr i hvertfall 10 timer nå. Legger ved et skjermbilde som viser statusen. Kan noen hjelpe meg med dette som har hatt samme erfaring? -dtr Endret 4. desember 2016 av dtr Lenke til kommentar
Tarzan93 Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 Jeg leverte inn Pcen min på reparasjon for noen uker siden, da hadde den Windows 10 innstallert. Fikk den tilbake igår, og da hadde de på verkstedet gjenopprettet hele maskinen og den har nå Windows 8.1. Jeg lastet ned Media Creation Tool og gikk igang med å laste ned Windows 10, problemet er at nedlastningen ikke blir fullført. Den står å går rundt på "ser etter oppdateringer". Sånn har den stårr i hvertfall 10 timer nå. Legger ved et skjermbilde som viser statusen. Kan noen hjelpe meg med dette som har hatt samme erfaring? -dtr Hei! Var i samme situasjon, husker ikke om jeg fikk det problemet, men jeg har hatt det problemet med andre PCer. Du må avslutte Media Creation Tool. Du kan også prøve å skru av automatiske oppdateringer før du kjører Media Creation Tool, det funket hos meg Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 Hei. Jeg bare lurer. Bytta de noe i PC`en du leverte inn. F. eks CPU eller Hovedkortet? Hvis de gjorde dette og du har tenkt til å oppgradere til Windows 10, så spørs det om det går. Man kan bytte Harddisk, Minne og Skjermkort uten at det blir noe tull, men hvis det byttes Hovedkort eller CPU, så blir det problematisk med aktivering av Windows 10. Hvis de ikke har bytta noe deler som skaper problemer for en eventuel Windows 10 aktivering, så kan du prøve å laste ned Windows 10 på en annen PC (Med Windows). Så kan du lage enten en USB Penn eller DVD og kjøre den på PC`en. Du kan da også bruke Microsoft Media Creation Tool. 1 Lenke til kommentar
dtr Skrevet 5. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2016 Hei. Jeg bare lurer. Bytta de noe i PC`en du leverte inn. F. eks CPU eller Hovedkortet? Hvis de gjorde dette og du har tenkt til å oppgradere til Windows 10, så spørs det om det går. Man kan bytte Harddisk, Minne og Skjermkort uten at det blir noe tull, men hvis det byttes Hovedkort eller CPU, så blir det problematisk med aktivering av Windows 10. Hvis de ikke har bytta noe deler som skaper problemer for en eventuel Windows 10 aktivering, så kan du prøve å laste ned Windows 10 på en annen PC (Med Windows). Så kan du lage enten en USB Penn eller DVD og kjøre den på PC`en. Du kan da også bruke Microsoft Media Creation Tool. Det de bytta av deler var skjermkort og LCD'en på skjermen. Kan jeg bruke en Pc som allerede har Windows 10 og lagre den på USB-stikk for så å kjøre på Pcen min? Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 (endret) Merkelig at de har gjenopretta Windows hvis de bare har bytta Skjermkortet og Skjermen, men, men. Uannsett, så ja. Hvis du mener at det bare er det de har gjort med PC`en din og at de på verkstedet snakker sant, så ja. Da kan du bare kjøre installasjon av Windows 10. Dette gjør du på vanlig måte uten og skrive inn Produktnøkkel, men vær kobla på Internett når du installerer Windows. Hvis du allerede har et Windows 10 Installasjonmedium tilgjennelig. Altså DVD eller Minnepenn, så kan du kjøre den med en gang hvis du vil ja. En eventuel Windows 10 aktivering, skal ikke ha problemer så lenge Hovedkort og CPU er det samme. Endret 5. desember 2016 av wil Lenke til kommentar
dtr Skrevet 16. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2016 Litt sent svar, men da fikk jeg det til. Kopierte over filen på en Usb-stikk og kjørte det på pcen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå