AnonymDiskusjon Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Har dessverre begynt å kutte meg igjen, skal gjøre mitt beste for å umngå det alt jeg kan men det er allerede masse julebord og slikt nå. Sårene rekker ikke gro. Klart jeg kan gå med heldekkende klær, men det jeg lurer på er hvordan mennesker sosialt sett reagerer når de ser ei jente med kutt på armene? Tåler folk det? Jeg kan kanskje klare å gi blanke, men jeg vil virkelig ikke være årsaken til at noen føler jeg ubekvemme eller tråkke på noen... så spørsmålet mitt er om folk tåler å se sånt, eller har en selvskader plikt å dekke seg helt, hele tiden? beklager rotete innlegg. Anonymous poster hash: ed30a...ed4 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Selvkutting er jo noe en påfører seg selv, og vil derfor ikke få sympati i seg selv. Det kan hende noen spør om hva det er, og du kanskje vil få spørsmålet om du viser det offentlig. Ellers tror jeg folk vil være litt forsiktig i møte med deg, det er jo på en måte å gå med vonde følelser eller depresjon på utsiden av kroppen. Men om du er sosial og prater med folk og ler, så tror jeg de fleste vil overse det etterhvert. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Det er sikkert et helt j****ig problem å ha. Må nok regne med at folk tisker og hvisker litt når du går forbi, eller når du sender et fat ved bordet og de får kuttene på armene helt oppi ansiktet... Går det an å bruke tynt plaster av og til? Vanligvis vil folk bandasjere sår før de går ut, eller forsøke å sminke over alvorlig akne. Med alvorlig akne på overkroppen er det også slik at det er en prøvelse å gå i badetøy. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 så spørsmålet mitt er om folk tåler å se sånt, eller har en selvskader plikt å dekke seg helt, hele tiden? Ingen av delene. Det må da også finnes noe som dekker til hele armene, uten at plagget er heldekkende over alt (burka). Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 Kjøp noen langermede topper. Problem solved. Folk reagerer forskjellig. Noen får sjokk og kan ikke si stort enn ''hvorfor gjør du det der??'', mens andre kan begynne å brase i gråt når de ser dem. Dessverre ingen fasit. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 (endret) Du har ingen plikt til å skåne folk for arrene dine. Det kan være andre grunner til å skjule dem, for det er ikke alle som trenger å se dem, men å dekke deg til for å være grei mot uvedkommende er bare tull. Endret 5. desember 2016 av Isbilen Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2016 Jeg kunne selv aldri gått med kuttene mine åpenlyst på for eksempel julebord, da en ikke vet hvilke reaksjoner en får. Jeg hadde taklet det svært dårlig om noen plutselig ba meg dekke meg til og jeg hadde taklet spørsmål om hvorfor jeg har disse kuttene også dårlig. Med andre ord, jeg hadde dekket dem til uten å nøle. Altså, om du er komfortabel med å vise dem frem og er beredt på spørsmål, blikk og hvisking, kjør på. Jeg dekker meg ikke til som følge av skam, men som følge av at jeg ikke ønsker å besvare spørsmål. Folk kan være usedvanlig frekke, spesielt om alkohol er innabords. Anonymous poster hash: b013a...4ac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå