Gå til innhold

Ny Spillkonsoll kommer snart!

Kaepora

Anbefalte innlegg

Phantom avdekkes i august 2004

Premiere for ny spillkonsoll

Den hemmelighetsfulle spillkonsollen Phantom skal ha sin verdenspremiere i Los Angeles i August 2004.

Det som foreløpig vites om spillkonsollen er at den ifølge produsenten vil være kraftigere enn både Xbox, Playstation 2 og Gamecube, og være konstruert med stor vekt på sikkerhet og nettverksstøtte.

Faktisk er Phantom i bunn og grunn en vanlig PC med veldig restriktive muligheter for installasjon og fjerning av programvare.

Konsollen skal selges med en rekke forhåndsinstallerte spill, og installasjon av nye titler skal hovedsaklig foregå vie bredbåndsoppkobling.

Phantom være bygd rundt en versjon av Windows XP, og spillarkitekturen vil gjøre det å konkurrere på nettet med andre som spiller på vanlige PCer.

Detaljer rundt nøyaktig hvilke spill som vil bli tilgjengelig og hvilke partnerskap med spillutviklere som er inngått er foreløpig ikke kjent.

Mer informasjon om konsollen besøk sida www.infiniumlabs.com.

Endret av Kaepora
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange tråder om dette fra før, svjv. Gamer.no hadde vel en sak om det for ikke så lenge siden heller.

Det gjenstår å se hva den kan, men den er iallefall diger, om ikke annet. Jeg drar heller en HTPC ut i stuen før en slik kommer på plass, det er sikkert og visst.

Jeg setter 10€ på at det ender opp som vapor-ware.

Lenke til kommentar

Er så mye hvis og om og imaginær/eksperimentell sannsynlighetsregning rundt Phantom at jeg tviler til jeg ser den. Det stod et eller annet sted at spilla de skulle selge i første omgang var "porter av noe eldre PC-spill", man kan jo lure på hva slags markeds-genier som står bak her.

Lenke til kommentar

Det er forskjell på PC og konsoller...

Uansett... Phantom er bare en PC, enkelt og greit. Den er til og med mer PC enn Xbox er. Så vidt jeg vet skal den bruke en avdanket P4 cpu og forrige generasjonsgrafikkort... leste NV30 et sted. Bare tiden vil vise om den noen gang kommer og hvor bra den er da ;)

Lenke til kommentar

uff... enda en konsoll. Konsoller sluttet å være gøy da playstation kom. Gi meg et tastatur! Har just spillt NFSU på xbox og må si jeg er DYPT skuffet! Hakka jo som bare juling. Tipper nok jeg vil bli mer fornøyd når jeg får prøvd det på pc.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor folk klager på størrelsen. Jeg pleier ikke å holde xbox'en i den ene hånden og kontrollen i andre hånden for å si det sånn.

Kødder du? Har du sett monsterkassen denne visstnok skal komme i? Jeg får plass til det meste i tvbordet og utstyrshyllen min, men denne jævelen måtte jeg ha kjøpt et eget møbel til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...