chabrol Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Nettopp kjøpt ny tv, Samsung UE55KS7005. Har dekoderen T-We Box fra Canal Digital som den kobles til med HDMI. Får da opp feilmeldingen "Kopibeskyttelse (HDCP)" og ingen bilder. Jeg har nå prøvd flere forskjellige HDMI-kontakter og alle mulige innganger, men ingenting hjelper. Har oppdatert programvaren, skrudd av og på osv. Har snakket med kundeservice på Canal Digital og de ser ikke noe feil og ber meg ringe til Samsung. På kundeservice hos Samsung ser de ingen feil og mener det må være dekoderen. Så, hva gjør jeg? Det skal sies at dekoderen fungerer fint med en eldre TV jeg har med samme HDMI-kabel. Etter å ha googlet litt ser jeg snakk om såkalt "handshake"-problem som dette ser ut til å være. Men dette er da en særdeles vanlig/mye solgt TV og en Dekoder som en stor del av befolkningen har. Skulle da tro at disse var kompatibe med hverandre. Må sies at jeg også sliter med å få kontakt med Blu-ray-spilleren og TVen. Kan det være noe feil med denne one connect-boksen til Samsung Tven? Hva ville du ha gjort? Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Nettopp kjøpt ny tv, Samsung UE55KS7005. Har dekoderen T-We Box fra Canal Digital som den kobles til med HDMI. Får da opp feilmeldingen "Kopibeskyttelse (HDCP)" og ingen bilder. Jeg har nå prøvd flere forskjellige HDMI-kontakter og alle mulige innganger, men ingenting hjelper. Har oppdatert programvaren, skrudd av og på osv. Har snakket med kundeservice på Canal Digital og de ser ikke noe feil og ber meg ringe til Samsung. På kundeservice hos Samsung ser de ingen feil og mener det må være dekoderen. Så, hva gjør jeg? Det skal sies at dekoderen fungerer fint med en eldre TV jeg har med samme HDMI-kabel. Etter å ha googlet litt ser jeg snakk om såkalt "handshake"-problem som dette ser ut til å være. Men dette er da en særdeles vanlig/mye solgt TV og en Dekoder som en stor del av befolkningen har. Skulle da tro at disse var kompatibe med hverandre. Må sies at jeg også sliter med å få kontakt med Blu-ray-spilleren og TVen. Kan det være noe feil med denne one connect-boksen til Samsung Tven? Hva ville du ha gjort? Siden dekoder fungerer i en annen tv, så ville jeg prøvd andre enheter i tven. PS3/4, PC etc. Lenke til kommentar
chabrol Skrevet 2. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2016 Nettopp kjøpt ny tv, Samsung UE55KS7005. Har dekoderen T-We Box fra Canal Digital som den kobles til med HDMI. Får da opp feilmeldingen "Kopibeskyttelse (HDCP)" og ingen bilder. Jeg har nå prøvd flere forskjellige HDMI-kontakter og alle mulige innganger, men ingenting hjelper. Har oppdatert programvaren, skrudd av og på osv. Har snakket med kundeservice på Canal Digital og de ser ikke noe feil og ber meg ringe til Samsung. På kundeservice hos Samsung ser de ingen feil og mener det må være dekoderen. Så, hva gjør jeg? Det skal sies at dekoderen fungerer fint med en eldre TV jeg har med samme HDMI-kabel. Etter å ha googlet litt ser jeg snakk om såkalt "handshake"-problem som dette ser ut til å være. Men dette er da en særdeles vanlig/mye solgt TV og en Dekoder som en stor del av befolkningen har. Skulle da tro at disse var kompatibe med hverandre. Må sies at jeg også sliter med å få kontakt med Blu-ray-spilleren og TVen. Kan det være noe feil med denne one connect-boksen til Samsung Tven? Hva ville du ha gjort? Siden dekoder fungerer i en annen tv, så ville jeg prøvd andre enheter i tven. PS3/4, PC etc. Har som sagt prøvd blu-ray-spiller i Tven. Funker ikke! Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Prøv å skifte HDMI kabel Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Googlet litt kjapt - prøv å kjør en factory reset på hele TV-en! Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 (endret) Du sier du har prøvd forskjellige HDMI kontakter, da regner jeg med at du mente: prøvd forskjellige HDMI kabler? Ikke alle HDMI kabler støtter 4k, for at du skal få full unytte av TV din så holder det med at kabelen din er godkjent: HDMI High Speed. Jeg sier ikke at den eksisterende HDMI kabelen din ikke funker på det nye TV, nei nei... jeg bare gir deg tips. Rar problem du har, håper du løser. La oss vite hvordan og hva du kom frem til hvis du får løst problemet. Endret 2. desember 2016 av funkweb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå