Gå til innhold

karakterer på ingeniørutdanning.


dokado

Anbefalte innlegg

Jeg er på siste året i en ingeniør utdanning og har til nå følgende karakterer

 

A - 1 stk

B - 4 stk
C - 6 stk
D 1 stk

 

Har nylig hatt to eksamener der jeg tror jeg får A og en C/B. 

 

Syns ikke C er en bra karakter, men på en annen måte litt bra fordi det er så stor karakter (60-80%). Og jeg mener jeg har vært nære 80% på de fleste, men det hjelper ikke, forsatt en C...

 

Siden mesteparten av karakterene mine er C føler jeg det blir godt lagt merke til av en evt arbeidsgiver. Hvordan blir denne karakteren sett på?

Hvordan er det å få jobb med slike karakterer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er på siste året i en ingeniør utdanning og har til nå følgende karakterer

 

A - 1 stk

B - 4 stk

C - 6 stk

D 1 stk

 

Har nylig hatt to eksamener der jeg tror jeg får A og en C/B. 

 

Syns ikke C er en bra karakter, men på en annen måte litt bra fordi det er så stor karakter (60-80%). Og jeg mener jeg har vært nære 80% på de fleste, men det hjelper ikke, forsatt en C...

 

Siden mesteparten av karakterene mine er C føler jeg det blir godt lagt merke til av en evt arbeidsgiver. Hvordan blir denne karakteren sett på?

Hvordan er det å få jobb med slike karakterer?

 

C er ganske normalt, med slike karakterer bør en ha en relevant bakgrunn for å bli interessant for arbeidsgivere eller verv. Ligger også rundt C(2 året) men jobber fulltid i relevant stilling ved siden av studiet. Føler og tror at dette vill veie opp for å ikke ha "super" karakterer. 

 

Det er jo kjent at mange ingeniører går ledig i dag, da må en skille seg ut. Spesielt som nyutdannet. Men i bedre tider får "alle" jobb, så det kommer litt an på markedet når du søker også.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845