STLCHZ Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 (endret) Kjøpte en astra h gtc og fikk den levert i dag, men når jeg kjører i lav fart og skal ta av fra f.eks et lyskryss føles det som om bilen ikke vil kjøre, jeg gir gass og tar ut kløtsjen men det tar veldig mye lengre tid en jeg har følt i noen andre biler, når jeg kom hjem etter litt kjøring luktet det veldig sterkt av noe bak bilen og bakbremsene var varmere enn forbremsene, leste at det kan skje når det er veldig kaldt ute. Noen tips? Kan også nevne at bilen har stått på hurtigruten i 5 dager og kom ut til 7 minus grader om det er relevant. Endret 2. desember 2016 av STLCHZ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 (endret) Blir den varm på ene eller begge sider bak? Har denne tromler eller skiver bak? Mener at G var siste med tromler, at H har skiver i alle utgaver, men usikker. Hvis den har tromler, kan det være enten at wire for håndbrekket ligger på, eller at mekanismen for autojustering av bremsebelegget er defekt, ev def sylinder. Dersom det er skiver, kan det være enten håndbrekkvire som ligger på, eller at et stempel i caliper har satt seg fast, slik at en kloss ikke slipper. Ev. glidehylsene dersom denne har glidecalpere bak også. Det at clutchen tar langt ute kan være at den er slitt, feiljustert eller at du ikke har blitt vant til bilen enda, og har ikke noe med bremsene å gjøre. Endret 2. desember 2016 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
STLCHZ Skrevet 2. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2016 Blir den varm på ene eller begge sider bak? Har denne tromler eller skiver bak? Mener at G var siste med tromler, at H har skiver i alle utgaver, men usikker. Hvis den har tromler, kan det virke som om det enten er wire for håndbrekket som ligger på, eller at mekanismen for autojustering av bremsebelegget er defekt. Dersom det er skiver, kan det være enten håndbrekkvire som ligger på, eller at et stempel i caliper har satt seg fast, slik at en kloss ikke slipper. Ev. glidehylsene dersom denne har glidecalpere bak også. Det at clutchen tar langt ute kan være at den er slitt, feiljustert eller at du ikke har blitt vant til bilen enda, og har ikke noe med bremsene å gjøre. Det er skiver bak, bremsene skal ha blitt skiftet nylig av forhandleren om det kan ha noe med saken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Hva ble skiftet da? Klosser? Skiver? Caliper? Dersom håndbrekket ligger på, er dette uavhengig av hva som er byttet, med mindre justeringen ikke er korrekt. Dersom caliper eller ev. glidehylser er årsaken, vil den aktuelle klossen bli slitt fort ned, og du må bytte både skiver (hvis du har kjørt metall mot metall) og klosser igjen. Lenke til kommentar
STLCHZ Skrevet 2. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2016 Hva ble skiftet da? Klosser? Skiver? Caliper? Dersom håndbrekket ligger på, er dette uavhengig av hva som er byttet, med mindre justeringen ikke er korrekt. Dersom caliper eller ev. glidehylser er årsaken, vil den aktuelle klossen bli slitt fort ned, og du må bytte både skiver (hvis du har kjørt metall mot metall) og klosser igjen. Får høre med forhandleren, har 12mnd garanti om noe er galt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Garantien dekker bare ved feil på de delene som er byttet, dersom delene skades av annen feil, dekker den ikke. Dersom det er byttet klosser og skiver, og disse skades av en annen feil (caliper for eks) som ikke var der da delene ble byttet, kan du ikke regne med å få nye skiver og klosser på garanti. Eksempel: Du får ny baklykt på garanti. Uken etter rygger du på en stolpe, og knuser lykten. Du får ikke ny lykt på garantien, den dekker bare feil som oppstår som følge av feil i lykten. Skader som oppstår gjennom utenforliggende årsaker dekkes ikke. Lenke til kommentar
STLCHZ Skrevet 2. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2016 Garantien dekker bare ved feil på de delene som er byttet, dersom delene skades av annen feil, dekker den ikke. Dersom det er byttet klosser og skiver, og disse skades av en annen feil (caliper for eks) som ikke var der da delene ble byttet, kan du ikke regne med å få nye skiver og klosser på garanti. Eksempel: Du får ny baklykt på garanti. Uken etter rygger du på en stolpe, og knuser lykten. Du får ikke ny lykt på garantien, den dekker bare feil som oppstår som følge av feil i lykten. Skader som oppstår gjennom utenforliggende årsaker dekkes ikke. Det dekkes vel av garantien om en feil var på bilen når jeg hentet den? Garantien gjelder hele bilen, ikke bare bremsene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Jeg tenkte på garantien på de delene som er skiftet, siden en Astra H ikke lenger er dekket av vanlig garanti. Dersom du har 12 mndr garanti på hele bilen, blir saken naturligvis annerledes. Da må du lese garantibetingelsene dine for å se hva som er dekket. Bruktbilgarantier kan være veldig forskjellige, og har ofte betingelser som ikke går i kundens favør. Lenke til kommentar
STLCHZ Skrevet 3. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2016 Bremsene bak er nesten helt låst i dag, kjørte en runde rundt gaten og bakhjulene låste seg på isen, i tillegg kom antispinn og abs lysene på, virker som håndbrekket er låst eller noe. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 5 dager i fuktig saltvannsluft med håndbrekket på er nok til at ting begynner å ruste slik at det blir problemer. Du må nok regne med å ta en service på disse bremsene og dekke det selv (hvis du ikke gjør det selv). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Jekk opp bilen og sjekk, kan også være et hjullager som er tregt. Lenke til kommentar
STLCHZ Skrevet 3. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2016 Jekk opp bilen og sjekk, kan også være et hjullager som er tregt. Det er nok håndbrekket, det er ingen vekt i spaken før det er 3/4 oppe, og det beveger seg nesten ikke når jeg ser bak bremsene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Rust i wire eller stag. Lenke til kommentar
STLCHZ Skrevet 4. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2016 Rust i wire eller stag. Ser ut som at det bare var fryst, det løsnet nå som det ble mildt ute. Får bare parkere bilen i gir intill noen kan fikse det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå