RolfA Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Oppsettet til 12-åringen her i huset er som følger: Hovedkort: Asus H97-PRO Socket 1150 Prosessor: Intel core i5-4690k Ram: Corsair Vengeance Pro DDR3 1600MHz 16GB SSD:Kingston SSDNow V300 240GB 2.5 OEM HDD: WD Desktop 2TB Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB CPU kjøler: Corsair H60 Hydro Series CPU Kjøler Er det nødvendig med oppgraderinger på dette? Lurte på å overraske han med noe bedre... Altså IKKE type TITAN eller noe der omkring altså. Innspill mottas med takk Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 (endret) Det eneste er vell prosessoren og grafikkkortet som kan forbedres, men ser ikke helt vitsen ettersom 4690k og 970 holder enda. En oppgradering fra 970 til 1070 er ikke så stor, og mener prisen ikke er verdt det. Endret 2. desember 2016 av winmedi Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Totalt unødvendig å oppgradere den der. Kjører selv nye spill godt. 5 Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Kommer litt ann på hvilke PC skjerm gutten har, oppgradering til G sync skjerm hadde vært et pluss for oppsettet Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 (endret) Oppsettet til 12-åringen her i huset er som følger: Hovedkort: Asus H97-PRO Socket 1150 Prosessor: Intel core i5-4690k Ram: Corsair Vengeance Pro DDR3 1600MHz 16GB SSD:Kingston SSDNow V300 240GB 2.5 OEM HDD: WD Desktop 2TB Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB CPU kjøler: Corsair H60 Hydro Series CPU Kjøler Er det nødvendig med oppgraderinger på dette? Lurte på å overraske han med noe bedre... Altså IKKE type TITAN eller noe der omkring altså. Innspill mottas med takk Hva med dette GTX 1080 kortet til 6500 kr? Ytelsen kommer godt med i nye spill som Battlefield 1. Blir det for dyrt, så anbefaler jeg heller å vente til høsten 2017 og de nye Volta korta som er ventet fra nVidia da. Endret 2. desember 2016 av Betroz Lenke til kommentar
RolfA Skrevet 2. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2016 Han har en Acer GN 246 HL 144HZ. Glemte å tilføye at det er en strømforsyning av type Corsair RM750X.. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Om du absolutt vil bruke penger på oppsettet, så hadde jeg kanskje valgt en G sync skjerm. Så kan han 2 skjermer, den han har nå og en G sync skjerm han bruker på spillingen. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Siden han har en 144 Hz skjerm allerede, så er nytt skjermkort mer fornuftig da mener jeg. G-Sync er digg, men ikke nødvendig for å en god spill opplevelse. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Jeg sier kjøp 1060/70/80 da har 12åringe en rask spille maskin. Jeg hadde valgt 1080 om jeg skulle begynt å spille nå. hehe. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Siden han har en 144 Hz skjerm allerede, så er nytt skjermkort mer fornuftig da mener jeg. G-Sync er digg, men ikke nødvendig for å en god spill opplevelse. Personlig mener jeg at et Nvidia 970 kort greier fint 1 år til før det bør oppgraderes og da gjerne til neste generasjon skjermkort etter 10xx serien, slik jeg forstår det blir disse enda bedre i relasjon ytelse per krone og langt høyere DX12 ytelse. Så min anbefalning er å spare pengene til det kommer noe bedre. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Siden han har en 144 Hz skjerm allerede, så er nytt skjermkort mer fornuftig da mener jeg. G-Sync er digg, men ikke nødvendig for å en god spill opplevelse. Personlig mener jeg at et Nvidia 970 kort greier fint 1 år til før det bør oppgraderes og da gjerne til neste generasjon skjermkort etter 10xx serien, slik jeg forstår det blir disse enda bedre i relasjon ytelse per krone og langt høyere DX12 ytelse. Så min anbefalning er å spare pengene til det kommer noe bedre. Joda hvis man spiller i 1080p med medium/High settings går det an. Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Hei. Er det spill PC`en brukes til, og i såfall. Hvilke spill? Hvis det er sånn enkle spill som ikke krever noe særlig, så trenger du ikke å oppgradere Skjermkortet. Men en ting du bør hive ut med en gang og det er Corsair H60. Den kan du like greit hive i el-returen og kjøpe noe annet. F. eks Noctua CPU Kjøler. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 12åring bryr seg ikke om hardware, kjøp ny badass spill eller utstyr. Spillutstyr, stol, ratt, tastatur, ny gaming mus etc. 1 Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Eneste jeg kunne sett for meg at ble oppgradert der er et nytt skjermkort så sant du kjører høyere oppløsning enn 1080p. Dersom du bare kjører i 1080p så holder den boksen en liten stund til vil jeg si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå