RunningRiver Skrevet 2. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2016 Har et gtx 970 fra gainward som bråker endel. Det er vifta som lager all støyen, veldig lyst til å bytte vifta. Noen som har gjort dette før? Noen som vet hvliken mm mål det er på de viftene? Ryker garantier og sånt om jeg bytter vifta? Kortet er kjøpt brukt, men har fremdeles reklamasjon. Er støy egentlig noe man kan ta på reklamasjon? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 2. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2016 Er vel kun EVGA som støtter viftebytte om jeg ikke husker feil. Skal du bytte så blir det vel rundt en tusing for en Accelero kjøler. Mener garantien på gainward ryker ja. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2016 Kan du bevise(kvittering) får du nytt kort/vifter. Så søk rma først. Lenke til kommentar
RunningRiver Skrevet 3. desember 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. desember 2016 Takk for svar! Garanti tror jeg ikke den har lenger, om det er et års garanti. Kortet er en demovare kjøpt i fjor september. Fikk med kvittering, så kan jo prøve rma først. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 3. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2016 Kortet har jo 3 års garanti selv om det er demovare Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 3. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2016 Om det er denne modellen: http://www.tek.no/artikler/test-gainward-geforce-gtx-970-phantom/163741 Så har jeg samme, uten bråk, husk at om en sender inn RMA og de konkluderer med at det ikke er noe galt med kortet kan du påløpe fraktkostnader og i verste fall et kort som blir skadet i frakt. Sist jeg gjorde dette sendte jeg derfor også inn en youtube video av bråket før jeg bekreftet med firmaet og så sendte delen. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 3. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2016 5 års reklamasjon på grafikkort vel? Du kan også ta kontakt med Gainward. Vet at noen har fått tilsendt nye vifter direkte fra dem uten å betale noe. Er det Phantom kjøleren du har på ditt? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2016 Viftestøy må normalt påregnes. Men er det direkte ulyd i viftene stiller saken seg annerledes.Jeg ville trådd litt varsomt her, av årsaker alt nevnt. Lenke til kommentar
RunningRiver Skrevet 3. desember 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. desember 2016 Det er ikke phantom kortet, det er dette kortet. Helt plain, ikke noe overklokking. https://www.komplett.no/product/825431# Om det er denne modellen: http://www.tek.no/artikler/test-gainward-geforce-gtx-970-phantom/163741 Så har jeg samme, uten bråk, husk at om en sender inn RMA og de konkluderer med at det ikke er noe galt med kortet kan du påløpe fraktkostnader og i verste fall et kort som blir skadet i frakt. Sist jeg gjorde dette sendte jeg derfor også inn en youtube video av bråket før jeg bekreftet med firmaet og så sendte delen. Det har jeg ikke tenkt over, så det var bra du nevnte. Må nok ta en lydopptak av lyden. Altså jeg ville kalt det en ulyd, siden den er veldig plagsomt. Uten headset så hadde jeg ikke klart å sitte ved pc'n mer en 1-2 timer i strekk. Jeg må spille av lyder, spille eller høre på musikk med headset. De gangene det er stille i en film scene, eller i spillet så hører jeg "ulyden". Kortet sitter også i et Fractal design nano s, uten vindu. Kortet lagde jo lyd da jeg fikk kortet, men bare en brøkdel av det som den lager nå :S Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2016 Har du prøvd å blåse det fritt for støv. Hva er temp/rpm på kortet. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 3. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2016 Blås ut støv, eventuelt prøve et bytte av kjølepasta for å få ned temperatur slik at vifta ikke trenger å spinne så fort. Er det derimot ulyd, ikke lydnivået, som er tingen, så er nok reklamasjon veien å gå. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2016 Her har du kjøpt den mest støyende utgaven av kortet og nå kommer problemene. Tipper det var pga pris. FE-utgaven er mye bedre til en-vifte å være Lenke til kommentar
RunningRiver Skrevet 3. desember 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. desember 2016 Første jeg gjorde var å fjerne all støv da jeg hørte lyden. Temperatur er ikke så ille faktisk, på idle gjennomsnittlig 35*C. Under load (spilling) gjennomsnittlig 75-77*C Legger med et vedlegg av lyden. Lyden er tatt opp med et headset mic, så den lave hisse lyden er statisk støy. Ignorer den, det kommer med pga mic1. Starten så flytter jeg micen helt ned til kabinettet. Rundt 00:15 er den mest presise lyden dere vil høre, som jeg hører når jeg sitter uten headset. Lenke til kommentar
RunningRiver Skrevet 3. desember 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. desember 2016 Woops, gikk an å legge til lyd gitt :S Lenke til kommentar
RunningRiver Skrevet 3. desember 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. desember 2016 Lasta opp lyden på denne sida: https://clyp.it/i1p21eso Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 3. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2016 Ikke akkurat beste mikrofonen å skulle bruke til å ta opp den lyden, men etter hva jeg klarte å høre her, så hørtes ikke det veldig unormalt ut. Korriger meg hvis jeg tar feil. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2016 (endret) Jo, jeg vil tro du har et case der. Jeg antar den rrrr-lyden er fra viften. Det er ikke vanlig viftestøy. Endret 3. desember 2016 av knopflerbruce Lenke til kommentar
War Skrevet 3. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2016 Her har lageret gått høres det ut som Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå