Martin Braathen Røise Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 SISTE: Studenter over hele landet får ikke levert eksamen på grunn av datakrasj Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Sånn går det når man kjører servere i tåkeskya Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Bare digger hvor mye mer vanskelig og tungvindt alt er blitt når alt skal være såkalt digitalt idag, penn og papir funker fortsatt utmerket så hvorfor de og andre ikke fortsatt kan bruke det er meg forunderlig. Gir meg en slik fin varm følelse innvendig, riktig nok er det irritasjon, men er fortsatt varm innvendig. 1 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Får håpe det har blitt løsning til vår og neste jul, når jeg skal ha eksamener i mange fag. Jeg har skriveproblemer når det gjelder penn og papir. Så stygg skrift at jeg får leseproblemer av egen skrift. 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Bare digger hvor mye mer vanskelig og tungvindt alt er blitt når alt skal være såkalt digitalt idag, penn og papir funker fortsatt utmerket så hvorfor de og andre ikke fortsatt kan bruke det er meg forunderlig. Gir meg en slik fin varm følelse innvendig, riktig nok er det irritasjon, men er fortsatt varm innvendig. Fordi elever ikke lenger bruker penn og papir til daglig, så å plutselig tvinge de til å bruke de på eksamen blir som å tvinge de til å bruke en regnestav i avanserte mattematikkfag. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 (endret) Bare digger hvor mye mer vanskelig og tungvindt alt er blitt når alt skal være såkalt digitalt idag, penn og papir funker fortsatt utmerket så hvorfor de og andre ikke fortsatt kan bruke det er meg forunderlig. Gir meg en slik fin varm følelse innvendig, riktig nok er det irritasjon, men er fortsatt varm innvendig. Fordi elever ikke lenger bruker penn og papir til daglig, så å plutselig tvinge de til å bruke de på eksamen blir som å tvinge de til å bruke en regnestav i avanserte mattematikkfag. Eh, nei, ikke akkurat, de aller fleste klarer å skrive for hånd, ikke rart det går nedover når man ikke engang klarer å skrive for hånd lenger. Folk blir helt lobotomert når de ikke kan bruke en PC. Endret 3. desember 2016 av meg0709 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Bare digger hvor mye mer vanskelig og tungvindt alt er blitt når alt skal være såkalt digitalt idag, penn og papir funker fortsatt utmerket så hvorfor de og andre ikke fortsatt kan bruke det er meg forunderlig. Gir meg en slik fin varm følelse innvendig, riktig nok er det irritasjon, men er fortsatt varm innvendig. Fordi elever ikke lenger bruker penn og papir til daglig, så å plutselig tvinge de til å bruke de på eksamen blir som å tvinge de til å bruke en regnestav i avanserte mattematikkfag. Eh, nei, ikke akkurat, de aller fleste klarer å skrive for hånd, ikke rart det går nedover når man ikke engang klarer å skrive for hånd lenger. Folk blir helt lobotomert når de ikke kan bruke en PC. Hva så? Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Man klarer som regel å gjøre seg forstått i mindre beskjeder selv om man skriver som en skjendet skjor, og om man skulle finne seg selv i en situasjon der man ikke kan produsere tekst på en datamaskin er man gjerne i en situasjon der omfattende tekstproduksjon uansett ikke er prioritet. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Men hvorfor tvinge folk til det når det ikke er nødvendig? Man vil gjerne at studenter skal ha anledning til å gjøre godt arbeid på eksamen, så hvorfor ikke la de bruke de verktøyene de vil bruke? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Bare digger hvor mye mer vanskelig og tungvindt alt er blitt når alt skal være såkalt digitalt idag, penn og papir funker fortsatt utmerket så hvorfor de og andre ikke fortsatt kan bruke det er meg forunderlig. Gir meg en slik fin varm følelse innvendig, riktig nok er det irritasjon, men er fortsatt varm innvendig. Nåja, det er ganske mye fordeler med digital vurdering også, å rette prøver på papir krever enormt mye ressurser, bare NTNU har jo 130,000 eksamener på 1 år, alle må rettes av lønnede sensorer. Digitalt vil mye av oppgavene kunne være automatisk rettet og ta unna mye av jobben. Det gode spørsmålet er dog; hvorfor tviholder vi på den 'klassiske' eksamensformen? Å kunne alt uten tilgang på nett er kunstig og urealistisk i dagens samfunn, vi henger langt etter andre land i bruk av hjemmeeksamen og 'åpen bok' formen. Som også tross alt er enormt mye mer effektiv enn å dytte hundrevis av stressede elever inn i gymsaler. 1 Lenke til kommentar
quantum Skrevet 3. desember 2016 Del Skrevet 3. desember 2016 Bare digger hvor mye mer vanskelig og tungvindt alt er blitt når alt skal være såkalt digitalt idag, penn og papir funker fortsatt utmerket så hvorfor de og andre ikke fortsatt kan bruke det er meg forunderlig. Tro det eller ei, men IT-løsninger brukes stort sett fordi de er arbeidsbesparende ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå