Bergensmamma Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Hei, Fra og med januar 2017 reduserer jeg min stilling hos arbeidsgiver til 50%, da jeg ønsker å arbeide mer freelance. Jeg kan reglene med utbetaling av feriepenger ved oppsigelse, men vil det samme gjelde ved reduksjon av stilling? Kan jeg be om å få utbetalt 50% av opptjente feriepenger? Finner lite info på nettet og lønningsansvarlig var ikke tilgjengelig. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Hei, Fra og med januar 2017 reduserer jeg min stilling hos arbeidsgiver til 50%, da jeg ønsker å arbeide mer freelance. Jeg kan reglene med utbetaling av feriepenger ved oppsigelse, men vil det samme gjelde ved reduksjon av stilling? Kan jeg be om å få utbetalt 50% av opptjente feriepenger? Finner lite info på nettet og lønningsansvarlig var ikke tilgjengelig. Dette tviler jeg på, en får jo utbetalt penger når en opphører stilling da en ikke er i bedriften lengre. Du skal jo bare jobbe mindre. Men en kan uansett be om feriepenger om en skal på ferie. Lenke til kommentar
Bergensmamma Skrevet 2. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2016 Hei, Fra og med januar 2017 reduserer jeg min stilling hos arbeidsgiver til 50%, da jeg ønsker å arbeide mer freelance. Jeg kan reglene med utbetaling av feriepenger ved oppsigelse, men vil det samme gjelde ved reduksjon av stilling? Kan jeg be om å få utbetalt 50% av opptjente feriepenger? Finner lite info på nettet og lønningsansvarlig var ikke tilgjengelig. Dette tviler jeg på, en får jo utbetalt penger når en opphører stilling da en ikke er i bedriften lengre. Du skal jo bare jobbe mindre. Men en kan uansett be om feriepenger om en skal på ferie. Skal uansett ikke på ferie Men takk for svar. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Etter ferieloven § 11 nr 3 skal feriepenger utbetales ved opphør av et arbeidsforhold. Nedgang i stilling er ikke opphør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå