Kick1 Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Nå har jeg kjørt Mandrake 9.1 en god stund og føler at jeg forstår Linux. (mer eller mindre) Så vil jeg gjerne prøve en annen distro, litt mer avansert kanskje? Derfor lurer jeg på om noen har en distro de vil anbefale meg å kikke på Takker for svar Lenke til kommentar
dvj Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 debian er min personlige favoritt tror de fleste ville ambefalt fedora http://fedora.redhat.com søk på distro valg eller noe neste gang, dette spørsmålet har kommet alt for mangen ganger Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 debian eller slackware. Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Viss du meiner "avansert" som i "real-world sysadmin-arbeid", ville eg ha sett på Debian eller RedHat/Fedora. FreeBSD er vel heller ikkje dum, sånn sett. Viss du heller meiner "mest mogleg manuelt arbeid for å læra meir om grunnleggjande Linux-ting", bør du prøva Linux From Scratch. Der finst det ei suveren handbok som forklarar korleis du kompilerer og set opp systemet heilt frå botnen av. (Gentoo er litt i same gata, men er langt meir automatisert.) Lenke til kommentar
gspr Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 LFS - du vil lære noe helt enormt! (Dersom du har tid). Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 For å lære: LFS For å bruke: Debian Lenke til kommentar
Kick1 Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 har begynt på LFS nå morro takk alle sammen! Lenke til kommentar
bkak Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Enten slack, freebsd (som teknisk sett er unix) eller debian. Hvis du føler deg virkelig gæren kan du teste Gentoo eller LSF. Freebsd ville vært mitt valg, se tidligere poster fra min side for argumenter Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Vel å merke er FreeBSD ikke en Linux-distro sånn som han spurte om, men det er sikkert artig det også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå