Gjest Marius B. Jørgenrud Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Det er en offensiv jubilant som nå markerer 50 års mobilhistorie.Telenor: – Vi likte dårlig å havne på hælene. Nå blir det nær umulig å ta igjen forspranget vårt Lenke til kommentar
GOAXT8WU Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Liten vits med superduper hastighet når grensen er på latterlige 5GB måneden. 6 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Liten vits med superduper hastighet når grensen er på latterlige 5GB måneden. Største abonnementet telenor tilbyr er på 60 GB til mobiltelefoner Telia tilbyr 40 GB til mobiltelefoner som maks, men dem har 200 GB/mnd på mobilt bredbånd. Det operatørene ikke sier, er at simkortene for mobilt bredbånd kan puttes i en mobiltelefon. Så har du en med dual sim så kan du bruke ene simkortet til data og andre til tale. Våkn opp og utnytt mulighetene, om du er villig til å betale Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Det operatørene ikke sier, er at simkortene for mobilt bredbånd kan puttes i en mobiltelefon. Så har du en med dual sim så kan du bruke ene simkortet til data og andre til tale. Våkn opp og utnytt mulighetene, om du er villig til å betale Hvordan tenker du det skal løses i praksis, da du vet ved aktivering av datatrafikk (Roadming)betyr at du risiker å bruke datatrafikk hvis trådløs ikke er tilgjengelig eller selv da. Problemet med mobilt bredbånd er du får 12 siffer nummer. Uansett ikke problem da det vurderes 9-10 siffer nummer med tanke på nok telefonnummere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Rart å tenke på at 3G skal fases ut, med tanke på hypen for 15 år siden. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Det operatørene ikke sier, er at simkortene for mobilt bredbånd kan puttes i en mobiltelefon. Så har du en med dual sim så kan du bruke ene simkortet til data og andre til tale. Våkn opp og utnytt mulighetene, om du er villig til å betale Hvordan tenker du det skal løses i praksis, da du vet ved aktivering av datatrafikk (Roadming)betyr at du risiker å bruke datatrafikk hvis trådløs ikke er tilgjengelig eller selv da. Problemet med mobilt bredbånd er du får 12 siffer nummer. Uansett ikke problem da det vurderes 9-10 siffer nummer med tanke på nok telefonnummere. At mobilt bredbånd har 12 siffer betyr ingenting, det er ikke det nummeret du skal sende sms, mms eller ringe fra. Det er et rent data abonnement. Sms, mms og tale tar det 8sifrede nr seg av, som normalt. Roaming er null stress så lenge du befinner deg i norden og baltikum. En annen ting er at brukergruppen jeg tenker på, for slik heftig bruk av mobiltelefonen med store dataplaner, er over den gjengse tulling i gata. Men om du syns roaming blir et problem, så kan du la simkort #2 ha 200 GB data i Norge. (799,-/mnd), så kan du ha telenor 60 GB (799,-/mnd) i simkort 1, Da kan du bruke mellom 60 (eu) og 260 GB/mnd i data i Norge, norden og baltikum. Ja det blir dyrt. 1600,-/mnd, men du har MULIGHETEN. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 (endret) Rart å tenke på at 3G skal fases ut, med tanke på hypen for 15 år siden. Teknologi fases fort ut og blir erstattet av noe nytt i disse tider. 2001 er en stund siden Endret 2. desember 2016 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 3G er fortsatt kjekk å ha. Telefonen min er låst til 3G til enhver tid så den slipper å hoppe mellom edge, hsdpa og lte hele tiden.. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 Min er også låst til 3G. Har ikke forsøkt å tilbakestille til 4G, for min første samtale på 4G-nettet endte i avbrutt etter avbrutt samtale. LG Spirit LTE på Chess. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 @G: Chess tilbyr ikke VOLTE. Mente du samtale over Hangouts eller liknende tjeneste? Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 Kan velge 3G/4G og veksle mellom de to, 4G til data og fallback til 3G for samtaler. For min del syns jeg sånn løsning blir for masete da min databruk knapt krever trafikk. Nettleser, facebook og snapchat virker godt nok på 3G. Tar jeg med nettbrett eller laptop så har keg alltids telefon #2 med tvillingsim låst til 4G. Lenke til kommentar
G Skrevet 4. desember 2016 Del Skrevet 4. desember 2016 (endret) @Tom Bäcker: Jeg mener at jeg har vært Chess-kunde siden omtrent når jeg kjøpte denne mobilen (LG Spirit LTE). Siden jeg hadde trøbbel med samtale over LTE, vanlig 4G (ikke VoLTE - tviler på at mobilen har VoLTE-støtte, men hva vet jeg - pleier GSMarena å oppgi slike detaljer?) Siden introduksjonstrøbbel med 4G, så har jeg kjørt mobilen i GSM/WCDMA auto istedefor den utvidete GSM/WCDMA/LTE auto helt siden den gang trøbbelet oppstod. WCDMA fungerer "flawless" hos Chess. LTE gjorde ikke det for en stund tilbake i tid. Jeg har ikke giddet å sjekke. Hastigheten på WCDMA og eldre søppel, duger som regel. EDGE er noe herk da. Det burde de slukket for lenge siden. Endret 4. desember 2016 av G Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 150 meter sør for oslo S og et par km videre er det fremdeles Edge som gjelder. Bryr meg lite om 10 mb vs 300 mbps når jeg sitter der med edge og spotify har stoppet og nettsider laster ..... og timer ut. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Nemlig, slik timeout er en dårlig brukeropplevelse. +1 for den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå