Garrian Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Hei Jeg har 3 lass med bilder på PCen. Bilder som jeg ønsker skal komme frem i lyset av og til, og skal dette bli gjort så må det være enkelt. Det jeg har tenkt meg til som må være den beste løsningen er at jeg synkroniserer bildemappen på PCen til en cloudtjeneste (helst Jottacloud, men kan bruke en annen), for så å vise bildene på mobilen (android), for så å sende (caste?) disse til min phillips smartTV (evt ChromeCast). Jeg vet ikke om dette er mulig, da jeg ikke har chromecast, og vet heller ikke helt hvordan dette fungerer i detalj. Og, er det mulig å caste bilder som ikke er lagret på enheten som caster? Mulig jeg er helt på gjorde, og mulig ideen kan virke veldig tungvint for noen som har greie på dette. Jeg håper noen kan hjelpe meg å finne frem til en brukbar løsning. Jeg kan selvsagt ha en PC tilkoblet TVen, men ønsker ikke det. Jeg ønsker dessuten å kunne bla i bildene med smarttelefon. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 Kjøp en Chromecast til 369,- og prøv Du kan caste hele mobilskjermen, vil tro dette funker helt fint på stillbilder. Det hele kommer vel an på hvor raskt mobilen kan hente ned og vise bilder du har lagret i skyen. Lenke til kommentar
Garrian Skrevet 11. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2016 Hmm, får vell prøve ut dette. Men det høres ut å være litt tungvint med tanke på oppløsning osv? Men det er absolutt verdt ett forsøk Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 11. desember 2016 Del Skrevet 11. desember 2016 Chromecasten er verdt sin bittelille pris uansett. Vi har flere her i huset og bruker dem daglig. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå