Gå til innhold

Siemens ST55

sluffy

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å kjøpe meg ny mobil (har nå en gammel Siemens m35) og tenkte at noen har kansje hadde litt info om ST55.

Det jeg lurer på er:

-hvordan er tastauret og joysticken, har lest at de skal være ganske glatte og vanskelig å skrive meldinger med, er tastene grei og er responstiden under meldingsskriving så treig som noen vil ha det til?

-Hvordan er batteritiden?

-Er det mulighet for å legge innpå andre spill og programmer, eller kan minnet bare brukes til bilder og ringetoner + kontakter osv.. (den har jo ikke støtte for JAVA)?

-Er det med datakabel i pakken eller er det ikke, enkelte steder står det at det er det, men amobil.no klagde over at du måtte kjøpe en for å overføre bilder osv. til pc'en

-og på amobil skrev de noe om "popups" som kom opp når du gjorde et valg i menyene, er disse plagsomme, og går det an å skru de av?

-Og er det noen som vet når "i" utgaven kommer, og bør jeg vente på den?

På forhånd takk....

Endret av sluffy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Joysticken er perfekt, du finner ingen mobil med bedre joystick enn ST55. Den har gummutupp som hindrer at den er glatt :)

Tastaturet er også meget bra.

- min ST55 holder i 5-6 dager mellom hver lading, men jeg bruker den mest til vekkerklokke... :)

- nei, kan ikke legge inn java spill eller applikasjoner. ST60 får java.

- datakabel følger ikke med, men du kan sende mail med vedlegg til mobilen, veldig enkelt når du først har fått det til å funke.

- popups'ene er geniale. Samsung har vel samme systemet. Det gjør at du slipper å gå inn i undermenyen for å se hvilket valg som er valgt :)

- i-utgaven heter ST60 og ingen vet nok når den kommer...

Lenke til kommentar

En liten korreksjon: Vi snakker om forskjellige typer pop-ups. Det som klages på i testen er pop-ups ala "melding slettet", "innstilling lagret" o.l, som gjør det unødig tungvint å gjøre operasjoner som å slette mange meldinger etter hverandre, forandre innstillinger osv. siden telefonen treges ned og tar en stund for å vise hver pop-up, og siden man må klikke dem vekk manuelt.

Dette er kun et unødig irritasjonsmoment, og er på ingen måte noe som burde gi utslag på om du kjøper telefonen eller ikke.

Lenke til kommentar

st55 er en veldig bra telfon.

egentlig ganske make som t610.

liker personlig bedre t610 men.

knappene og joystikken til st55 er greie nok.

joystikken er veldig god. liten gummi knott på oppen som gjør at den blir bra!

knappene er litt tette.

de burde vært litt lengre ifra verandre.

den er grei nok å sende sms med. ikke noe sånt særlig rask. men brukbar!

Lenke til kommentar
Sendte mail til Siemens folka no, og spurte om ST55i/ST60, lurer på om de vil gi meg et skikkelig svar?

De har ikke lov til å si noe som helst om ST60 før den er blitt presentert.

På den annen side, er ikke sikkert den blir presentert heller, noen ganger slipper de mobiler uten forvarsel... :)

Lenke til kommentar

Fikk svar fra Siemens i dag, og han fyren sa at:

ST55i eller ST60 som den sannsynligvis vil bli kalt kommer nok rundt

nyttår,men vi har ingen fastsatt dato enda.

Så det blir nok en litt forsinket julegave på meg i år/neste år, får eg håpe då...:D

Lenke til kommentar

vent og se; kjøp heller st60/st55i...

st55 er en ganske bra mobil

eneste jeg ikke liker er tastaturet...

ilikhet med resten av mobilen er den liten....

jeg klarer ikke å ungå å taste 2 taster på engang... (big fingers :roll: )

synes tastaturet er litt "vondt" også...

joysticken er helt ok.; den er glatt men er god teknisk... ikke den beste jeg har prøvd eller den verste; så den er egentlig: helt midt på (jule)treet...

det var også noen svakheter på sms'skrivingen :roll:

et pluss er at den er liten og har god skjerm med et godt kamera... men den har noen svakheter i det daglidagse når man for det meste ringer og sender sms med mobilen...

men jeg sier igjen at jeg ikke har verdens tynneste fingre.... så det er opptil den enkelte å avgjøre tastaturet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...