Gå til innhold

R9 fury i Crossfire blir de "Bottlenecked" av resten?

Naits_89

Anbefalte innlegg

Hei
Kjører 2x Asus R9 fury strix og lurer på om de blir mye begrensa pga resten av min nesten 6 år gamle pc?

Har en 2600k @4.7ghz
Corsair Vengeance 1600MHz 8gb
ASUS P8P67 PRO
Corsair HX1200i  psu

Merker at i fks Deus ex MD så får jeg systemvarsel om ressursbruk ram og spillet får massive fps drops

i Gta v på max sliter jeg og med drops og cpu load ligger jevnt over oppunder 100% på de fleste spill
samme med Minnebruk ligger jevnt over oppunder 8GB

Chipsettet er jo og en del ut-datert etter 6 år.. 

Om jeg kjører med 1 eller 2 gpuer så ligger fortsatt ressursbruken veldig høy på både cpu og ram

Er det på tide og bare oppgradere? eller hadde 8gb mer minne fikset biffen en stund til?

Har fortiden en 1080P skjerm men skal investere i en 1440p UW om en stund<

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er klart mengden kan bli litt i minste laget. Men også hastigheten har et aldri så lite forbedrings potensiale. Dessverre har prisene på DDR3 begynt å stige litt nå. Man kunne få dette settet for ~800Kr for ikke lenge siden. Komplett har kampanjer på dem fremdeles innimellom, så det kan være litt lurt å vente litt og se om det dukker opp igjen.

Jeg håper det er et dual channel kit du bruker nå? Hvis ikke vil det hjelpe stort bare det å få benyttet begge kanalene.

HK/CPU som du har nå støtter ikke mer enn 2200MHz RAM, så med kit'et jeg linker til må du sette hastigheten manuelt. Mener jeg også har lest at selv om 2200MHz støttes. Så er mange av disse kortene ikke i stand til å kjøre den hastigheten med annet enn et ganske lite utvalg brikker. Så man må kanskje ned i 2133MHz.

De gode nyhetene er at med høyere oppløsning på skjermen vil fps gå ned. Og med lavere fps, vil også trøkket på CPU og RAM gå ned. Det kan godt tenkes at du ikke vil få noe særlig mere ut av dine 2 Fury X med en ny Sky/Kaby lake platform enn med å bare oppgradere RAM når du får på plass den nye monitoren. :)

Lenke til kommentar

Takker for svar

Kjører dual channel med 2x4gb

Kan jo prøve og investere i 2x8 gb med litt kjappere ram og se om jeg klarer og holde liv i riggen en stund til

Har jo og vurdert og bite i det sure eple og oppgradere til nyeste plattform

Men hadde vert fin og kunne vente til x299 chipsettet kommer ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...