Rune jørs Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Kan noen gi meg et anbefalt HK, med en socket type som vil holde en stund Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 En socket varer en eller to generasjoner. Kjøp heller en prosessor som holder stand i flere år. z170 med 6600K eller X99 med 6800K. Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Enig. Kjøper du en god prosessor som kan overklokkes litt, med god kjøling(f.eks en av de bedre og større noctua-viftene), så varer prosessoren mye lenger enn socketen. Lenke til kommentar
hberg1 Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Kan noen gi meg et anbefalt HK, med en socket type som vil holde en stundDet er litt vanskelig å komme med en god anbefaling uten å vite noe mer om hva det skal brukes til og hva du forventer at kortet minimum vil ha. Ser at du har fått noen fornuftige svar allerede. X99 kort med 2011 socket og Z170 med skylake arkitektur er gode forslag. Om du finner Z170 interresant så ville jeg eventuelt ha ventet litt lenger å vurdert Z270 som er rett rundt hjørnet. Du spør bare om hk og socket, har du processor fra før? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 For ordens skyld, socket 2011 er X79 og selges nok ikke lenger. X99 er med socket 2011-3 noe jeg selv lurer på å kjøpe for å erstatte mitt X79 HK som begynner å vise tegn til å feile. Jeg har tenkt på i7-6800K og Asus Strix Gaming, men det kan hende det blir et annet HK fra Asus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå