Gå til innhold

Regjeringen krever universell utforming for digitale læremidler


Anbefalte innlegg

Nå var spørsmålet ikke om Section 508 eller noe annet abstrakt, men der i mot om praktiske eksempler på god bruk av IKT i opplærings og utdanningssammenheng, og gjerne et eller flere praktiske eksempler på hvordan man rent praktisk har innarbeidet disse kravene til universell utforming funksjonelle og gode løsninger. Lar dette seg i det hele tatt gjøre?

 

Når det gjelder Web baserte læremidler så er det jo allerede et myndighetskrav at alle websider skal ha en universell utforming. At de web baserte læremidlene skal ha en universell utforming, det er jo sånn sett ikke noe nytt, for det kravet har jo allerede vært der et stykke tid:

 

https://uu.difi.no/krav-og-regelverk 

 

Hvordan gjør man det rent praktisk når man utarbeider disse engasjerende og utviklende læremidler basert på gamle regler om universell utforming av websider, og nye tilleggskrav spesielt rettet mot læremidler?

 

Kan det være slik at man er mer oppsatt av å bruke millionene til utarbeidelse av nye regler, som kanskje er mer eller mindre glemt i neste øyeblikk, i stedet for til løsninger som fungerer?

 

Husker man fortsatt denne?

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2013-06-21-732

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...