arne22 Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 (endret) Nå var spørsmålet ikke om Section 508 eller noe annet abstrakt, men der i mot om praktiske eksempler på god bruk av IKT i opplærings og utdanningssammenheng, og gjerne et eller flere praktiske eksempler på hvordan man rent praktisk har innarbeidet disse kravene til universell utforming funksjonelle og gode løsninger. Lar dette seg i det hele tatt gjøre? Når det gjelder Web baserte læremidler så er det jo allerede et myndighetskrav at alle websider skal ha en universell utforming. At de web baserte læremidlene skal ha en universell utforming, det er jo sånn sett ikke noe nytt, for det kravet har jo allerede vært der et stykke tid: https://uu.difi.no/krav-og-regelverk Hvordan gjør man det rent praktisk når man utarbeider disse engasjerende og utviklende læremidler basert på gamle regler om universell utforming av websider, og nye tilleggskrav spesielt rettet mot læremidler? Kan det være slik at man er mer oppsatt av å bruke millionene til utarbeidelse av nye regler, som kanskje er mer eller mindre glemt i neste øyeblikk, i stedet for til løsninger som fungerer? Husker man fortsatt denne? https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2013-06-21-732 Endret 8. desember 2016 av arne22 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå