Fjelldal83 Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 (endret) Hei Monterte min Asus ROG PG278QR i går og opplever at skjermen nærmest blir svart av og til hvis jeg går over 85 hz. Kan det være mitt skjermkort AMD R9 290 ikke er helt kompatibel? Har planer om å kjøpe et GTX 1070 til våren for å utnytte G-Sync samt bedre ytelse., men har lyst å vente til prisen faller. Endret 1. desember 2016 av Fjelldal83 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Vil første omgang tippe dårlig DVI\Displayport kabel? Har du kjøpt den på ebay? Driverproblemer? Prøv en annen driver. Hvis du vet skjermbildet faller ut men pcen funger fint ellers. Ellers kan det være PSU som er for dårlig? Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 1. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2016 Jeg bruker displayport kabelen som fulgte med. Har den nyeste driveren til skjermkortet og PSUen min er en Corsair 850watts som burde i teorien holde i lange baner. Pcen fungerer kjempefint ellers, men ikke over 85hz. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 (endret) Hvordan setter du dette? Da det kan tenkes fremdeles det er noe kluss med drivere\oppsettet ditt. Selv har jeg ikke prøvd 144 hz på annet nvidia skjermkort, men kan være hvis det er gsync skjerm beregnet for nvidia kan det fungere dårlig på AMD freesync skjermer. Eller omvent. Ellers ville jeg prøvd annen kabel i så fall gjerne displayport\mini displayport kan være begrensing der på AMD kort. Har du hatt nvidia kort før, bør du reinstallere da kan være drivere ligger igjen i verste fall. Endret 1. desember 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 1. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2016 Jeg kan ta med en displayport kabel fra jobb og teste i kveld. Jeg brukte instillingene i windows for å endre hertz, men kan se litt på programvaren til AMD om det er noe der som kan hjelpe Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Jeg hadde selv problemer når jeg brukte Asus swift 1440p skjerm på mine gamle 290x kort. Fant rett og slett ut at AMD hater Swiftskjermer som har g-sync. Leste litt om det og det viste seg at det var noe "timing" greier i skjermene som ikkje AMD likte no særlig Fikk bare til 120hz, men ikkje 144hz. Mulig dette er fikset i drivere nå, men nå har jeg ikkje AMD skjermkort i noen maskiner lengre. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 1. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2016 Jeg hadde selv problemer når jeg brukte Asus swift 1440p skjerm på mine gamle 290x kort. Fant rett og slett ut at AMD hater Swiftskjermer som har g-sync. Leste litt om det og det viste seg at det var noe "timing" greier i skjermene som ikkje AMD likte no særlig Fikk bare til 120hz, men ikkje 144hz. Mulig dette er fikset i drivere nå, men nå har jeg ikkje AMD skjermkort i noen maskiner lengre. Har googlet litt om denne problematikken og det virker som at litt "eldre" AMD sliter med G-Sync-skjermer. Slik det er per i dag er dette ingen krise da mitt skjermkort klarer sjelden mer enn 50-60 fps i 1440P læll Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 1. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2016 Byttet kabel, men samme problemet. Da ser det ut som det er skjermkortet som ikke er kompatibelt med skjermen. Jeg får vente på tilbud på GTX 1070 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå