Gå til innhold

Asus ROG PG278GR får svart bilde av og til med AMD R9 290

Fjelldal83

Anbefalte innlegg

Hei

Monterte min Asus ROG PG278QR i går og opplever at skjermen nærmest blir svart av og til hvis jeg går over 85 hz. Kan det være mitt skjermkort AMD R9 290 ikke er helt kompatibel? 

Har planer om å kjøpe et GTX 1070 til våren for å utnytte G-Sync samt bedre ytelse., men har lyst å vente til prisen faller. 

Endret av Fjelldal83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan setter du dette? Da det kan tenkes fremdeles det er noe kluss med drivere\oppsettet ditt.

Selv har jeg ikke prøvd 144 hz på annet nvidia skjermkort, men kan være hvis det er gsync skjerm beregnet for nvidia kan det fungere dårlig på AMD freesync skjermer. Eller omvent. Ellers ville jeg prøvd annen kabel i så fall gjerne displayport\mini displayport kan være begrensing der på AMD kort. Har du hatt nvidia kort før, bør du reinstallere da kan være drivere ligger igjen i verste fall.

desktopproperties_1.JPG

y54glxz.jpg

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg hadde selv problemer når jeg brukte Asus swift 1440p skjerm på mine gamle 290x kort. Fant rett og slett ut at AMD hater Swiftskjermer som har g-sync. Leste litt om det og det viste seg at det var noe "timing" greier i skjermene som ikkje AMD likte no særlig :p Fikk bare til 120hz, men ikkje 144hz. Mulig dette er fikset i drivere nå, men nå har jeg ikkje AMD skjermkort i noen maskiner lengre.

Lenke til kommentar

Jeg hadde selv problemer når jeg brukte Asus swift 1440p skjerm på mine gamle 290x kort. Fant rett og slett ut at AMD hater Swiftskjermer som har g-sync. Leste litt om det og det viste seg at det var noe "timing" greier i skjermene som ikkje AMD likte no særlig :p Fikk bare til 120hz, men ikkje 144hz. Mulig dette er fikset i drivere nå, men nå har jeg ikkje AMD skjermkort i noen maskiner lengre.

Har googlet litt om denne problematikken og det virker som at litt "eldre" AMD sliter med G-Sync-skjermer. Slik det er per i dag er dette ingen krise da mitt skjermkort klarer sjelden mer enn 50-60 fps i 1440P læll

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...