Harald Brombach (digi.no) Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Fortsatt lite mobilitet på arbeidsplassene. Over halvparten har stasjonær pc Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Hvor kommer påstanden om økt produktivitet fra? Jeg bruker primært en stasjonær nettopp av produktivitetshensyn (på jobb) AtW 9 Lenke til kommentar
GitKenneth Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Etter min erfaring er stasjonære maskiner hakket mer stabile mtp. blåskjermer, video/audio ut og driverstøtte. Har ikke vært annet enn problemer med bærbar m/docking. 3 Lenke til kommentar
GitKenneth Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Etter min erfaring er stasjonære maskiner hakket mer stabile mtp. blåskjermer, video/audio ut og driverstøtte. Har ikke vært annet enn problemer med bærbar m/docking. iPad og andre nettbrett virker som leketøy i forhold! Lenke til kommentar
Populært innlegg Carpe Dam Skrevet 1. desember 2016 Populært innlegg Del Skrevet 1. desember 2016 Den største fordelen med stasjonær maskin er jo at man ikke får den med hjem... 14 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Det blir jo delvis det samme å bruke virtuelt skrivebord slik vi gjør. Mye bedre enn å drasse på bærbare PC-er rundt om på bygget for oss som sjeldent eller aldri jobber eksternt. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Ved 3D-modellering høres slepbare maskiner ut som luftputebåter. En stasjonær har gjerne mer regnekraft og lager mindre støy. Trenger man ikke en workstation, har vel de fleste IT-avhengige bedrifter gått over til laptop med docking. 1 Lenke til kommentar
_Nils_ Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Bærbare PCer er kun fornuftig å kjøpe til personer som faktisk har behov for å drasse med seg PCen rundt. En regnskapsmedarbeider som sitter pent og pyntelig på pulten sin og gjør det han får beskjed om, har ingen behov for en bærbar. Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Bærbare PCer er kun fornuftig å kjøpe til personer som faktisk har behov for å drasse med seg PCen rundt. En regnskapsmedarbeider som sitter pent og pyntelig på pulten sin og gjør det han får beskjed om, har ingen behov for en bærbar. Klart, desuten er det mye enklere å bruke flere store skjermer på en starsjonær.De er også mer drftsikkere. Jobber du flere steder eller er på farten er bærbare klart bedre. På jobben har du en kontorpult for pcen, fordelen med en bærbar hjemme er at du slipper dette og sparer plass. Lenke til kommentar
Ompa Kaiiizer Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Stasjonær med laptop-tilgang via Remote Desktop? Relativt uproblematisk. BTW: All hail Apple! Lenke til kommentar
nagina Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Etter min erfaring er stasjonære maskiner hakket mer stabile mtp. blåskjermer, video/audio ut og driverstøtte. Har ikke vært annet enn problemer med bærbar m/docking. Merke? har både jobbet med IBM, Lenovo (før dem kjøpte opp IBM avdelingen) HP og per dags dato går det på Dell. Kjenner ikke igjen det du skriver her, hvilke problemer er det snakk om? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Hvor kommer påstanden om økt produktivitet fra? Produktivitet har jo vært det hotteste marketing buzzwordet de siste 5 årene.. Beste var jo at Office click-to-run installeren skulle øke produktiviteten siden du kunne begynne å bruke programmene allerede mens den installerte xD Når det kommer til "mobilitet" er det vel bare at du kan være en sau med 24/7-mulighet til å jobbe, siden du da har den utrolige luksusen med å ta med jobben uansett hvor du er. Alle drømmer jo om å sitte på hytta eller stranda og jobbe. Helst i ferien har jeg hørt. 1 Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Jeg har en stasjonær på jobben, og det er fantastisk. Hadde aldri fått en laptop med så gode specs (6 core, 48GB RAM - har 35GB i bruk nå) 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Flyttbare enheter innebærer jo en større risiko enn stasjonære. Så klart vil da også andelen stasjonære pc-er være større i bedriftsmarkedet enn i privatmarkedet. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Bærbare PCer er kun fornuftig å kjøpe til personer som faktisk har behov for å drasse med seg PCen rundt. En regnskapsmedarbeider som sitter pent og pyntelig på pulten sin og gjør det han får beskjed om, har ingen behov for en bærbar.Hvorfor ikke? De fleste, i hvert fall i det private, har alltids noen møter og mulighet/behov for hjemmekontor. De enkle regnskapsjobbene forsvinner uansett i stor grad til utlandet eller blir automatisert. Lenke til kommentar
VABZJDTR Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Hvor kommer påstanden om økt produktivitet fra? Jeg bruker primært en stasjonær nettopp av produktivitetshensyn (på jobb) AtW Når du kan levere timeliste i en nydelig app mens du står i heisen og prater med noen andre samtidig, betyr det økt produktivtet. Men slike ting er utopi i en verden med windows. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Hvor kommer påstanden om økt produktivitet fra? Jeg bruker primært en stasjonær nettopp av produktivitetshensyn (på jobb) AtW Når du kan levere timeliste i en nydelig app mens du står i heisen og prater med noen andre samtidig, betyr det økt produktivtet. Men slike ting er utopi i en verden med windows. Det er vel flere leverandører som tilbyr apper til timeføring uavhengig av telefon? Det er enklere å føre timer på en telefonapp enn å dra fram en laptop i heisen? Og hvilket OS man kjører spiller vel ingen rolle - de fleste leverandører av timeføringsystemer har vel et web-grensesnitt? Lenke til kommentar
GitKenneth Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Etter min erfaring er stasjonære maskiner hakket mer stabile mtp. blåskjermer, video/audio ut og driverstøtte. Har ikke vært annet enn problemer med bærbar m/docking. Merke? har både jobbet med IBM, Lenovo (før dem kjøpte opp IBM avdelingen) HP og per dags dato går det på Dell. Kjenner ikke igjen det du skriver her, hvilke problemer er det snakk om? Dell. Ikke annet enn flikring og blåskjermer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå