innimellom Skrevet 1. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2016 Hei, Mitt kjære ASUS R9 290 tok kvelden i dag, så nå trenger jeg et nytt skjermkort. Ønsker et type "high end", men ikke i prisklassen til Titan X heller. Hvilke produsenter og modeller er go-to om dagen? Takk for hjelp Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 1. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2016 GTX 1080 er det nest beste etter Titan å til en mye hyggeligere pris. MSI og ASUS er mine foretrukne produsenter fordi de har en suveren kjøler. Visst 1080 blir for dyrt, så kan du jo se etter 1070 som også er et meget bra kort. Lenke til kommentar
innimellom Skrevet 1. desember 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. desember 2016 GTX 1080 er det nest beste etter Titan å til en mye hyggeligere pris. MSI og ASUS er mine foretrukne produsenter fordi de har en suveren kjøler. Visst 1080 blir for dyrt, så kan du jo se etter 1070 som også er et meget bra kort. 1080 blir dyrt, selvom jeg gjerne skulle investert i det. Er det noen gode AMD kort ute? Har vært veldig fornøyd med alt rundt drivere og kontrollpanel for skjermkortet hos AMD, men nøler ikke med NVIDIA dersom det er mer ytelse for pengene å hente der. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2016 (endret) Det er bare RX 480 som er nytt, og AMD Radeon R9 Nano, AMD Radeon R9 Fury X. Sistnevnte bør kjøpes brukt i så fall. Ellers er nok GTX 1070 bedre. Endret 1. desember 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
innimellom Skrevet 1. desember 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. desember 2016 Hvilke aftermarket kort er PSUen kompatibel med? BE QUIET! PURE POWER L8 730W MODULAR Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 1. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2016 Hvilke aftermarket kort er PSUen kompatibel med? BE QUIET! PURE POWER L8 730W MODULAR Den PSUen bør være kraftig nok til et hvilket som helst skjermkort på markedet i dag. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2016 1060 eller 1070? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 1. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2016 Man kan vel diskutere hva som er "high end", men for min del starter high end på GTX 1070 denne generasjonen. GTX 1060/RX 480 yter ikke så veldig mye bedre enn 970/980/r9-390 som jeg vil kalle middelklasse. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 1. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2016 For øyeblikket har ikke AMD et high end-kort. High end består, etter min mening, av 1070, 1080 og Titan X. MEN: Det er ventet at AMD vil lansere Rx 490 denne måneden. Det er usikkert om dette kortet skal konkurrere mot 1070 eller 1080. Mitt tips er å se an pris og ytelse på dette kortet før du bestemmer deg. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 1. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2016 (endret) For det aller første: om det ikke var din feil at GPU tok kvelden, samt at du kan dokumentere kjøpet (fortrinnsvis med kvittering av noe slag) og at selger ikke er konkurs, bør du reklamere på kortet. Normalt vil du få alle/mesteparten av pengene tilbake, eller et nytt, tilsvarende kort (som etter alt å dømme vil være et RX 480 - som du eventuelt kan parre med et til i CFx om AMDs nåværende toppmodell alene ikke strekker til for ditt bruk). Okei, om du har bruk for muligheten til å kjøre doble skjermkort er det viktig å være klar over at Nvidia ikke støtter dette på modeller "under" GTX 1070 i Pascal-serien. Hvis dette er et absolutt kriterie må du altså i skrivende stund se på GTX 1070, 1080 eller hva som helst fra AMD. Om du spiller i 1080p på 60 Hz skjerm, og ikke absolutt krever ultrasuperduper-hifi-settings i de aller nyeste spillene (uten at det nødvendigvis tilsier at du får dårlig grafikk) er GTX 1060 og RX 480 gode alternativer. Om du derimot spiller i høyere oppløsninger, har skjerm med høyere frekvens (og samtidig krever svært høy framerate i mer enn bare lettdrevne spill som CSGO), og/eller krever å kunne kjøre mest mulig på ultra settings, bør du nok vurdere 1070 som et minimum. Om du har en skjerm som støtter en form for adaptive sync kjøper du et skjermkort som støtter skjermen du har. I mine øyne vil dette langt på vei trumfe avsnittet over. Om skjermen din støtter Freesync vil du helst ha et AMD-kort. Om du har en 144 Hz skjerm med Freesync, men må skru den ned til f.eks. 90 eller 75 Hz for å forsikre deg at AMD-kortet ditt til enhver tid klarer å outputte en framerate som svarer til dette, så er ikke dette nødvendigvis så farlig. Det vil fremdeles være en massiv oppgradering fra 60 Hz, samtidig som du vil eliminere problemer som screen tearing. Og igjen - om et enkelt RX 480 ikke strekker til kan du alltids kjøre to stk. Ettersom det kun er lommerusk som skiller RX 480 og 470 i pris er ikke sistnevnte noe attraktivt alternativ. Tilsvarende, om du har en Gsync-skjerm bør du ikke tenke på å kjøpe AMD-kort. Om du derimot ikke har en slik skjerm, men vurderer å kjøpe en, bør du ha i bakhodet at Freesync-skjermer stort sett er priset noe lavere enn Gsync-skjermer. Endret 1. desember 2016 av srbz Lenke til kommentar
innimellom Skrevet 2. desember 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. desember 2016 (endret) Edit: Etter litt googling konkluderer jeg med at det evt. blir MSI GTX 1070 Gaming Z. Godkjent? Tusen takk for svar. Har kontaktet Dustin og skal returnere kortet for RMA. Jeg har BE QUIET! Pure Power L8 730W Modular PSU og BenQ XL2430T. Hvilket aftermarket 1070 tilbyr best ytelse, kjøling og samtidig er kompatibel med denne PSUen? Har forstått det slik at det er noe greier med 6-/8pin. Endret 2. desember 2016 av ivochristian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå