LMH1 Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 (endret) Noen som vet hva utviklingen på m.2 SSD disker vil komme? Per dags dato er det disse jeg vurder: Fordeler\ulemper: Skal brukes til virtualisering vmware\virtual box linux \generielt spill i orgin etc Fleste vil anbefale samsung 850 Pro men syns prisen er litt stiv særlig terabyte. Crucial MX300 750GB Fordel: Stor lagringsplass\pris kvalitet tilsvarende samsung 850 evo. Ulempe: Treg ytelse sammenlignet med PCI-E Stor Firmware oppdateringer? INTEL SSD/540s 480GB M.2 80mmSATA 16nm 1P Fordel: Billig og litenUlempe? Dårlig beskytttet mot statisk eleksitet. Firmware oppdatering\levetid? Intel 600P 512GB PCI-e m.2 opptil 1775MB/s lesehastighet og 560MB/s skrivehastighet Fordel: God skriveytelse\billig Ulempe: Blir varm Levetid? Dårlig beskyttet mot statist eleksitet. Støtter ikke alle hovedkort. Desverre finner man ikke 750 GB eller 1 TB i m.2 SSD Endret 1. desember 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 (endret) Noen som vet hva utviklingen på m.2 SSD disker vil komme? Per dags dato er det disse jeg vurder: Fordeler\ulemper: Skal brukes til virtualisering vmware\virtual box linux \generielt spill i orgin etc Fleste vil anbefale samsung 850 Pro men syns prisen er litt stiv særlig terabyte. Crucial MX300 750GB Fordel: Stor lagringsplass\pris kvalitet tilsvarende samsung 850 evo. Ulempe: Treg ytelse sammenlignet med PCI-E Stor Firmware oppdateringer? INTEL SSD/540s 480GB M.2 80mmSATA 16nm 1P Fordel: Billig og litenUlempe? Dårlig beskytttet mot statisk eleksitet. Firmware oppdatering\levetid? Intel 600P 512GB PCI-e m.2 opptil 1775MB/s lesehastighet og 560MB/s skrivehastighet Fordel: God skriveytelse\billig Ulempe: Blir varm Levetid? Dårlig beskyttet mot statist eleksitet. Støtter ikke alle hovedkort. Desverre finner man ikke 750 GB eller 1 TB i m.2 SSD Det beste valget for pengene er fortsatt 850 evo sataversjonen. My ytelse og man kan få stor kapasitet. Jeg har 2 stk m.2 ssd'er på 1TB, så det finner man Hva med å kjøpe 2TB 850evo om du trenger mye plass? Regner med at du vil bruke minst mulig penger, så da er det dumt å se på m.2 ssd. MX300 finnes i M.2 1TB versjon: http://www.prisjakt.no/product.php?p=3874259 Endret 1. desember 2016 av Nizzen Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2016 2 TB er noe dyre ja. Det som er fristene er hvis det finnes SSD disker som kan låses opp til raskere ytelse en levert? Da tenker jeg særlig på PCI-E av et slag. Da det finnes Aqua Computer Launches KryoM.2 PCIe Riser, Heatsink, and Block for M.2 SSDs Men dagens SSD disker blir vel ikke så varme? At man trenger vifte\vannkjøling? Så må være overklokking i så fall? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå