Gå til innhold

Komplett solgte meg et brukt defekt hovedkort nekter å erstatte det.

Anbefalte innlegg

Kjøpte for en stund tilbake et Asus Maximus VIII Ranger hos Komplett, når jeg mottok det og pakket det opp så var det tydlig at kortet hadde vært brukt det var merker på chipper, antistatisk posen var helt moset noe jeg aldri har sett på et nytt kort, på cpu socket og der var flere bøyde/knekte pinner og det var tydelig at manualen var brukt.

Så jeg pakket ned igjen kortet uten å montere eller teste det og sendte det i retur i henhold til hvordan jeg skulle gjøre det i følge nettsiden deres.

Noen få dager senere kommer det retur med beskjed

"

Hovedkortet avvises da flere av CPU-sokkelens pinner er fysisk skadet. Slike skader dekkes ikke av reklamasjon
   eller garanti.

Vi har forsøkt å komme i kontakt med deg både på telefon og mail angående denne returen uten å lykkes. Varen blirderfor returnert
.

Med vennlig hilsen

Returavdelingen"

Det at de hadde prøvd å ta kontakt er løgn siden telefonen er alltid på og jeg hadde ikke noen tapte anrop fra komplett, hadde heller ikke mottatt noen epost.

Senere fikk jeg denne mailen

"

Hei

Dersom jeg ikke hadde forsøkt å ringe deg hadde jeg da heller ikke skrevet det.
Mulig jeg har kommet til telefonsvarer eller at det var opptatt, det husker jeg dessverre ikke.
Vi er hvertfall ikke tjent med å lyve og har heller ingen grunn til det. Men, til sakens kjerne.

Du mener at du har mottatt et skadet/brukt hovedkort.

Men, som jeg skrev i e-post 11. og 13. mai kan kortet spores tilbake til produsenten.
Altså var det ikke brukt, men nytt. Produsenten måler komponentene med laser før de sendes.
De kan dermed garantere at de ikke har fysiske skader ved levering. Sokkelen er også beskyttet med plastlokk.
Dette kan vi bekrefte da vi bygger 30-40.000 maskiner i året. Og vi åpner da flere titalls slike esker hver dag.
Det forekommer rett og slett ikke at hovedkort har skader ut av esken.

Vi kan for øvrig ikke se at du har vært i kontakt med oss i forkant av retur.
Du har heller ikke sendt oss bilder striper på lyd-chippen før nå.
Hvorfor ble ikke disse sendt da du mottok kortet?

Med vennlig hilsen
Bård
Salg & kundesenter"

Hva kan jeg gjør videre?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo 30 dager angrerett.. Så jeg antar at det tok litt mer tid enn det? Siden de henviser til reklamasjon og garanti? Det er også viktig at du henviser til hvorfor du først sendte kortet tilbaket... Før de henviser at det er skadet..

Om de sier det er skadet før du sier det er det trolig veldig vanskelig for deg videre...

Endret av Krozmar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er enig, trådstarter burde bevist med bilder før han sendte det inn på åpenkjøp. Eller hva han gjorde.

Enten med bilder på epost\ eller i pakken.

Nå risiker trådstarter å få tapet, da han ikke gjorde det.

Blir påstand mot påstand. Hvis ikke esken har tydlig skader, er det vanskelig å bevise hvem som har skylden. Platen som beskytter cpu kan falle av ved slag eller tøff bruk man det kan vise seg i skadet hovedkort eske. Kan være posten som har vært uforsikrig?

Det er helt klart rådet ditt neste gang.

Selvfølgelig kan det tenkes hovedkort var brukt før det ble solgt igjen en returarbeider ikke gjort jobben riktig.

Så neste gang var det en annen som kunne jobben sin. Og gir trådstarter skylden.

Jeg har et annet problem med komplett når de skal betale tilbake penger bruker de neste hver gang 30 dager på dette. De sier de skal sjekke opp kontonummer, og spør etter det hver gang, men ikke alltid gjør de det alikevell.

Men problemet ditt er større en mitt. Håper selv jeg ikke er så uheldig, for jeg vet nok størst sansynlig vil komplett være vanskelig i slikt tilfelle.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...