OddZen Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Hei.Jeg har siden 2010 hatt smerter bak høyre kne, inn mot venstre fot, llokasjonen føler jeg er leddbåndet ned mot muskelfestet, er ikke særlig lærd så jeg veit ikke hva det heter de ulike plassene.Har nå gått i flere år med vondt. Det gjør vondt når jeg går vanlig, blir ofte bare vondere å vondere og smerten oppstår ofte helt fra starten av turen.Det gjør vondt spesielt når foten er på vei ut i full strekk.Til tider gjør det vondere og jeg er mer håven i området.Jeg føler dette hemmer meg og jeg kan ikke løpe på flat mark, sparke ball med ungene, og jeg kvier meg for lengre turer. Var på MR for flere år siden, og de fant ingen ting nevneverdig.Fikk for 2 år siden sprøytet inn 2 ladninger med cortison, men det hjalp ikke særlig.Var igjen på MR, og fikk idag svar. De skriver at de fant intet nevneverdig, men til slutt skrev de: "En liten bakers cyste tillegges ingen klinisk betydning".Leste om bakers cyste og det høres ut som noe som kan forårsake smertene.Hva bør jeg gjøre videre?Vil jo bli bedre og legen vil sikkert spørre hva jeg vil gjøre videre siden de ikke fant noe mer! Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Kjenner du igjen dette?: http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/muskel-skjelett/patellofemoralt-smertesyndrom-2730.html Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 30. november 2016 Forfatter Del Skrevet 30. november 2016 Kjenner du igjen dette?: http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/muskel-skjelett/patellofemoralt-smertesyndrom-2730.html Takk for svar! Jeg kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i den diagnosen. Føler at det de fant på MR men mente ikke hadde noe å si patologisk er en mer korrekt diagnose. Lenke til kommentar
Kjetil Larsen Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 (endret) Dette høres mer ut som nervesmerter. Jeg ser relativt ofte at tibia-nerven (gren av isjas-nerven) fanges mellom popliteus og soleus-musklene. Dette sees ikke på MR. Du kan komme innom meg om du bor i nærheten av oslo. Alternativt kjenner jeg en dyktig fyr som holder til i stavanger (Fysioterapeut Ørjan Lie) Endret 1. desember 2016 av Kjetil_4455 Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 1. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2016 (endret) Dette høres mer ut som nervesmerter. Jeg ser relativt ofte at tibia-nerven (gren av isjas-nerven) fanges mellom popliteus og soleus-musklene. Dette sees ikke på MR. Du kan komme innom meg om du bor i nærheten av oslo. Alternativt kjenner jeg en dyktig fyr som holder til i stavanger (Fysioterapeut Ørjan Lie) Takk for svar. Skaden oppstod når jeg spilte fotball, sparka ballen før en annen som sparket i foten min fra innsiden av foten. Føler at det har vært betennelses smerter til tider verre i perioder. Har hatt smerter tidligere grunnet nerver i klem og de smertene er helt anderledes og de stråler mer. Disse smertene er lokalisert i et område på 5 cm på baksiden av kneet. Når jeg ser på smertelokasjonsbilder stemmer lokasjonen med bakers cyst. Se bilde: http://www.mendmyknee.com/_img/location-of-knee-pain.jpg Men la oss si at jeg har bakers cyst, hva er veien videre for å bli bra? Føler jeg må ha noe å komme med når jeg skal prate med legen. Endret 1. desember 2016 av OddZen Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Dette er veldig typisk for bakers cyste. Det er en utposning av leddkapselen, en utposning bak kneet. Denne trenger ikke være stor for å gi smerter. Dersom du også har vært hoven, så har du gjerne hatt en betennelse. Alle betennelser gir smerter, så hvis du har blitt hoven og rød, har du gjerne fått en betennelse og kan derfor forklare smerten.Bakers cyste kan enten gå "tilbake" eller så kan den opereres vekk hvis den skaper smerter. Lenke til kommentar
Kjetil Larsen Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 (endret) Dette høres mer ut som nervesmerter. Jeg ser relativt ofte at tibia-nerven (gren av isjas-nerven) fanges mellom popliteus og soleus-musklene. Dette sees ikke på MR. Du kan komme innom meg om du bor i nærheten av oslo. Alternativt kjenner jeg en dyktig fyr som holder til i stavanger (Fysioterapeut Ørjan Lie) Takk for svar.Skaden oppstod når jeg spilte fotball, sparka ballen før en annen som sparket i foten min fra innsiden av foten. Føler at det har vært betennelses smerter til tider verre i perioder. Har hatt smerter grunnet nerver i klem og de smertene er helt anderledes og de stråler mer. Disse smertene er lokalisert i et område på 5 cm på baksiden av kneet. Når jeg ser på smertelokasjonsbilder stemmer lokasjonen med bakers cyst. Se bilde: http://www.mendmyknee.com/_img/location-of-knee-pain.jpg Men ka oss si at jeg har bakers cyst, hva er veien videre for å bli bra? Føler jeg må ha noe å komme med når jeg skal prate med legen. Misforsto deg nok litt, synes du sa at smerten gikk fra kneet og ned til innside fot. Ok. Er det en brennende type følelse? Kan være slimposebetennelse enten ved utspringet til gastrocnemius eller festet til hamstring. Kan også være irritasjon av popliteus-muskelen, f.eks ved svakhet. En måte å sjekke dette på, er å trene hamstrings, stående legghev og popliteus (innrotasjon av legg), og se om dette fremprovoserer den samme smerten. Endret 1. desember 2016 av Kjetil Larsen Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Har du vert på nerve test og termo test. Jeg har fått vite at jeg har nerve problemer etter jeg tok termo testen onsdag den 16. nov Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 1. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2016 Dette høres mer ut som nervesmerter. Jeg ser relativt ofte at tibia-nerven (gren av isjas-nerven) fanges mellom popliteus og soleus-musklene. Dette sees ikke på MR. Du kan komme innom meg om du bor i nærheten av oslo. Alternativt kjenner jeg en dyktig fyr som holder til i stavanger (Fysioterapeut Ørjan Lie) Takk for svar.Skaden oppstod når jeg spilte fotball, sparka ballen før en annen som sparket i foten min fra innsiden av foten. Føler at det har vært betennelses smerter til tider verre i perioder. Har hatt smerter grunnet nerver i klem og de smertene er helt anderledes og de stråler mer. Disse smertene er lokalisert i et område på 5 cm på baksiden av kneet. Når jeg ser på smertelokasjonsbilder stemmer lokasjonen med bakers cyst. Se bilde:http://www.mendmyknee.com/_img/location-of-knee-pain.jpg Men ka oss si at jeg har bakers cyst, hva er veien videre for å bli bra? Føler jeg må ha noe å komme med når jeg skal prate med legen. Misforsto deg nok litt, synes du sa at smerten gikk fra kneet og ned til innside fot. Ok. Er det en brennende type følelse? Kan være slimposebetennelse enten ved utspringet til gastrocnemius eller festet til hamstring. Kan også være irritasjon av popliteus-muskelen, f.eks ved svakhet. En måte å sjekke dette på, er å trene hamstrings, stående legghev og popliteus (innrotasjon av legg), og se om dette fremprovoserer den samme smerten. Jeg trente i flere år med de øvelsene du snakker om, kjente ikke veldig ubehag ved tåhev og trening av leggmusklatur. Fikk beskjed av lege å trene støttemusklatur gjorde det lenge men det hjalp ikke. Den brennende sviende smerten du beskriver er noe dekkende for smerten. Føler også jeg ofte blir nummen ved lengre turer. Ved kaldt vært oppstår smerten raskere. Lenke til kommentar
Kjetil Larsen Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Dette høres mer ut som nervesmerter. Jeg ser relativt ofte at tibia-nerven (gren av isjas-nerven) fanges mellom popliteus og soleus-musklene. Dette sees ikke på MR. Du kan komme innom meg om du bor i nærheten av oslo. Alternativt kjenner jeg en dyktig fyr som holder til i stavanger (Fysioterapeut Ørjan Lie) Takk for svar.Skaden oppstod når jeg spilte fotball, sparka ballen før en annen som sparket i foten min fra innsiden av foten. Føler at det har vært betennelses smerter til tider verre i perioder. Har hatt smerter grunnet nerver i klem og de smertene er helt anderledes og de stråler mer. Disse smertene er lokalisert i et område på 5 cm på baksiden av kneet. Når jeg ser på smertelokasjonsbilder stemmer lokasjonen med bakers cyst. Se bilde:http://www.mendmyknee.com/_img/location-of-knee-pain.jpg Men ka oss si at jeg har bakers cyst, hva er veien videre for å bli bra? Føler jeg må ha noe å komme med når jeg skal prate med legen. Misforsto deg nok litt, synes du sa at smerten gikk fra kneet og ned til innside fot. Ok. Er det en brennende type følelse? Kan være slimposebetennelse enten ved utspringet til gastrocnemius eller festet til hamstring. Kan også være irritasjon av popliteus-muskelen, f.eks ved svakhet. En måte å sjekke dette på, er å trene hamstrings, stående legghev og popliteus (innrotasjon av legg), og se om dette fremprovoserer den samme smerten. Jeg trente i flere år med de øvelsene du snakker om, kjente ikke veldig ubehag ved tåhev og trening av leggmusklatur. Fikk beskjed av lege å trene støttemusklatur gjorde det lenge men det hjalp ikke. Den brennende sviende smerten du beskriver er noe dekkende for smerten. Føler også jeg ofte blir nummen ved lengre turer. Ved kaldt vært oppstår smerten raskere. Virker som slimpose, men må se på det for å bekrefte. At du har trent popliteus, tviler jeg på. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 2. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2016 Pratet med lege og han skulle henvise meg til spesialist.Kunne ta noen mnd om de i det hele tatt ville ta meg imot siden det kun viste bakers cyste...Har ikke trent popliteus, har trent endel annet for kneet, hvilken øvelse vil du anbefale for å framprovosere?La oss si det er en slimpose mener du da at det kan være bakers cyste?Hvordan blir man kvitt problemet? Lenke til kommentar
Kjetil Larsen Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Pratet med lege og han skulle henvise meg til spesialist. Kunne ta noen mnd om de i det hele tatt ville ta meg imot siden det kun viste bakers cyste... Har ikke trent popliteus, har trent endel annet for kneet, hvilken øvelse vil du anbefale for å framprovosere? La oss si det er en slimpose mener du da at det kan være bakers cyste? Hvordan blir man kvitt problemet? Kan ikke si noe mer konkret uten å ha sett på deg. Slimposebetennelse er ikke det samme som baker's. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 2. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2016 Pratet med lege og han skulle henvise meg til spesialist. Kunne ta noen mnd om de i det hele tatt ville ta meg imot siden det kun viste bakers cyste... Har ikke trent popliteus, har trent endel annet for kneet, hvilken øvelse vil du anbefale for å framprovosere? La oss si det er en slimpose mener du da at det kan være bakers cyste? Hvordan blir man kvitt problemet? Kan ikke si noe mer konkret uten å ha sett på deg. Slimposebetennelse er ikke det samme som baker's. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå