Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BF1 og 1080 kort, Klikka under spilling.

Anbefalte innlegg

1.25, så fikk 2 regninger fra UPS på typ 1400kr. 

EVGA var snille og dekket den ene ettersom de hadde sendt meg et erstatningskort med samme feil som kortet jeg kjøpte originalt og den andre fikk jeg tilbake fra tollvesenet/skatteetaten ettersom jeg da sendte det ene kortet ut av landet igjen. 

Beste er nok å høre med komplett. Du kan jo evt ta kontakt med EVGA kundeservice og få en bekreftelse fra de på feilen slik at du har noe håndfast å vise til når komplett får det i retur. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok kontakt med EVGA kundeservice jeg. Og dem opprettet et sånn RMA, så jeg vil bli kontaktet av dem når det er godkjent. Var vist endel kort føre september som det var feil med, jeg fikk mitt i mai. Så da får vi satse på nytt kort uten feil ?

Forresten, er det skadelig for maskinen eller noe å bruke den frem til evt nytt kort kommer? Tenkte hvis det skulle skje igjen eller noe?

Endret av lasse_hansen87
Lenke til kommentar

Trur det skal være safe. Har i hvertfall ikke lest noe at noen har fått noen negative ettervirkninger.

Om du ikke har lest deg til det alt, så er et tips som har fungert for mange.  Å gå på Nvidia kontrollpanel og sette kortet i feilsøkingsmodus/debug mode. Feilen oppstår langt skjeldnere da.

Lenke til kommentar

Det er en kjent feil på EVGA GTX 1080 kort. Har selv byttet 2 kort for samme feil.

http://forums.evga.com/GTX-1080-FTW-Black-screen-fans-spin-up-to-100-m2530081.aspx

Om du leser i tråden der så ser du at alle har allerede prøvd "alt" så det er like greit å bare gå til neste steg som er å bytte kortet.

Hvor "raskt" dukker denne feilen opp ved bruk?

Jeg kjøpte et GTX1080 kort for et par måneder siden og har ikke hatt noen problemer med World of Tanks og Witcher 3 på full grafikk...men skjer dette så sjelden eller kan problemene oppstå først etterhvert, slik at jeg også kan være rammet?

Skal ikke kjøpe EVGA igjen tror jeg... jeg var jo også rammet av problemene med for dårlige thermal pads på VRAM og manglende thernal pads på back-platen.

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Ut i fra egne erfaringer skjedde det første uka, men det er liksom helt lotto når det skjer. En på forumet beskrev det som at det er nærmest en random timer som starter når man kjører i gang et spill. I bf1 beta spilte jeg 22 timer og det skjedde 2 ganger. Derimot når jeg spilte Path of Exile skjedde det hele tiden. alt fra 5-25 minutter i mellom. 

Mange i forum tråden jeg linket til rapporterte også at det skjedde ofte i Witcher 3, Elite Dangerous og WOW. 

I følge EVGA selv er det bare noen få(virker være ganske mange mtp på antall sider på forumet deres) kort som er rammet så det er fult mulig å ha et som virker fint. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...