Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BF1 og 1080 kort, Klikka under spilling.

Anbefalte innlegg

Hei sann.

Begynte å spille BF1 i går.

Kan vel begynne med å si at jeg har i7 4,0Ghz prosessor, 16GB ram, SSD disk og et EVGA 1080FTW kort.

Det jeg lurer på er, satt stort sett alt på fult, eller Nvidia Geforce Experience stilte inn anbefalte innstillinger på spillet for meg, alt står stort sett på Ultra etter hva jeg kan se. Eneste jeg endret i innstillingene inne på spillet var at jeg slo på DX12..

Spillet går stort sett glatt, men hakker innimellom, spesielt på andre oppdraget merket jeg dette. Der jeg skulle gå til fots etter en tank, innimellom da var det små lagg.. Hva kan dette skyldes? Maskinen er jo mer enn god nok vel??

Kan også slenge på at jeg startet å spille No Man`s sky igjen i går også, startet helt på nytt etter oppdateringen som kom til spillet. Men opplever ganske ofte lagg/hakking i spillet der når jeg går rundt til fots. Opplever mer lagg i dette spillet enn BF1.. Skjønner ikke hva det kan komme av, eller hva dette skyldes. Spiller mafia 3, og opplever aldri noe lagg der. Også Division går glatt med alt på fult, det samme gjør Fallout 4...

​Flere som opplever "små" lagg i BF1 til tider??

Endret av lasse_hansen87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Er det noen som har noen tips til hvorfor kanskje BF1 lagger på maskinen min innimellom? Hender sånn brått når jeg spiller, f.els en av dem første bretta der man skal følge tanksen utei skogen, da kan jeg oppleve sånn små hakking til tider. Skjønner ikke hva det kan komme av. 1080FTW kortet mitt burde vel ikke ha noen problemer med det spillet synes jeg. Tips mottas med stooor takk ??

Lenke til kommentar

Er det noen som har noen tips til hvorfor kanskje BF1 lagger på maskinen min innimellom? Hender sånn brått når jeg spiller, f.els en av dem første bretta der man skal følge tanksen utei skogen, da kan jeg oppleve sånn små hakking til tider. Skjønner ikke hva det kan komme av. 1080FTW kortet mitt burde vel ikke ha noen problemer med det spillet synes jeg. Tips mottas med stooor takk

hvilken cpu har du? I7 hva?

Avinstaller driver med dette programmet:

http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html

Deretter legger du inn nyeste driver som kom i dag:

http://www.guru3d.com/news-story/download-nvidia-geforce-376-48-hotfix-driver.html

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hei igjen folkens.

Har fått BF1 til å fungere bra på maskinen min.

Men opplevde nå nettopp under et oppdrag i singelplayer deler, der hvor jeg skulle fly og ta ut endel bombe fly.

Midt oppi alt der så ble skjermen svart, og viftene på skjermkortet startet noe voldsomt, og det dura fælt i dem. Endte med at jeg måtte bare slå av maskinen.

Skrudde den på igjen og alt virker nå normalt, fikk spilt ferdig oppdraget også..

Hva kan dette komme av? Kan noe ha blitt ødelagt? Skjermkortet og sånn ser helt Ok ut altså, ihvertfall på utsiden.. Fikk fullført oppdraget også, og merket ikke noe spesielt på ytelsen eller noe..
​Åpnet vinduet på maskinen etter å ha skrudd den av, og både GPU og CPU var ikke spesielt varme..

Bare lurer på hva som skjedde? Og om det kan ha skjedd noen skade noe sted?

Har i7 prosessor 4Ghz, 16gb ram, og EVGA FTW 1080 skjermkort, SSD disk.

Noen andre som har opplevd dette med 1080 kort?

Maskinen (kabinettet) har godt med vifter. 2.stk som blåser inn foran og en stor som blåser ut bak. Aldri opplevd lignende tidliere

Endret av lasse_hansen87
Lenke til kommentar

Hei igjen folkens.

Har fått BF1 til å fungere bra på maskinen min.

Men opplevde nå nettopp under et oppdrag i singelplayer deler, der hvor jeg skulle fly og ta ut endel bombe fly.

Midt oppi alt der så ble skjermen svart, og viftene på skjermkortet startet noe voldsomt, og det dura fælt i dem. Endte med at jeg måtte bare slå av maskinen.

Skrudde den på igjen og alt virker nå normalt, fikk spilt ferdig oppdraget også..

Hva kan dette komme av? Kan noe ha blitt ødelagt? Skjermkortet og sånn ser helt Ok ut altså, ihvertfall på utsiden.. Fikk fullført oppdraget også, og merket ikke noe spesielt på ytelsen eller noe..

​Åpnet vinduet på maskinen etter å ha skrudd den av, og både GPU og CPU var ikke spesielt varme..

Bare lurer på hva som skjedde? Og om det kan ha skjedd noen skade noe sted?

Har i7 prosessor 4Ghz, 16gb ram, og EVGA FTW 1080 skjermkort, SSD disk.

Noen andre som har opplevd dette med 1080 kort?

Maskinen (kabinettet) har godt med vifter. 2.stk som blåser inn foran og en stor som blåser ut bak. Aldri opplevd lignende tidliere

Har du sjekket temperaturen på cpu og gpu under spilling?

Lenke til kommentar

Nei det har jeg ikke gjort. Hvordan kan man gjøre dette mens man spiller? Har kjent på cpu kjøleribbene innimellom, og utenpå selve skjermkortet, har aldri vært noe særlig varme i det. Har som sagt aldri opplevd dette tidligere, med noen andre spill.

Kan jeg f.eks bruke: EVGA Precision XOC eller EVGA Precision X

Til å sjekke CPU og GPU temp under spilling?

Kan noe evt skjermkort eller noe blitt skadet/ødelagt? Ettersom vifter gikk for fult istad? Og eneste mulighet var å skru maskin av og så på igjen. Eller er det en form for sikkerhet lagt inn noe sted?

Endret av lasse_hansen87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...