eplekasse Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Beregnes penger du har satt inn i leilighet som en del av formuen din, eller regnes "boligformue" ut fra ligningsverdi? Jeg tenker da i henhold til formueskatt. Slik jeg har forstått det får man formueskatt fra og med 1,4 millioner og oppover. Jeg vurderer alltids å sette inn noen ekstra kroner på boliglånet, men lurer bare på hva som skjer når man har betalt inn 1,4 millioner på lånet. Får man da formueskatt fordi man eier pengeverdipå 1,4 millioner (investert i bolig)? Drømmen er jo å bli gjeldsfri en gang, jeg vil bare vite hva som møter meg på veien. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Enkelt forklart, så lenge boliglånet ditt er større enn ligningsverdien på boligen, så påvirker det ikke formueskatten. Lenke til kommentar
eplekasse Skrevet 30. november 2016 Forfatter Del Skrevet 30. november 2016 Enkelt og greit, svar, takk :-) Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Om du flytter penger mellom innskudd/sparekonto og nedbetaling på lån har det ingen effekt på skattemessig formue uansett størrelsen på lånet i forhold til boligverdien. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå