Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er han flau over meg?

Anbefalte innlegg

Jeg begynte i en ny jobb etter sommeren, og har nå blitt sammen med den ene kollegaen min som har jobbet der mye lenger. Vi har vært ganske mye med hverandre i det siste, og det er alltid han som spør om vi skal finne på noe. Ikke at jeg ikke har lyst, er bare at han er veldig engasjert ol., noe jeg syntes er ganske bra! Tingen er at vi ikke har fortalt noen om dette forholdet, annet enn til familie og venner, slik at ingen på jobben vet noe om det. Vi har snakket sånn smått om hvordan vi tror de resterende kollegaene ville reagert hvis vi fortalte dem om forholdet osv., men ellers ikke noe annet. Så når vi jobber sammen, så oppfører han seg veldig merkelig mot meg.

Han snakker sånn generelt ikke noe mye til meg, og ignorere meg nesten. Han prater en del med de andre kollegaene, men ikke med meg. I tillegg så fortalte han at han på en måte hadde likt hun ene som har jobbet der en stund, men han skjønte han ikke hadde noen sjanse i og med at hun har kjæreste. Og da han, hun og jeg jobbet samtidig en gang, så snakket han nesten bare med henne. Jeg følte meg så og si litt sånn utenfor, og begynte da å tenke om han faktisk ikke vil at noen skal vite om forholdet vårt fordi han er flau over meg. 

Jeg er jo ikke akkurat pen, og har ikke den perfekte kroppen, så det er jo egentlig forståelig. Men så sier han hele tiden hver gang vi er sammen bare han og jeg at jeg er perfekt og at han kunne ligget og sett meg i øynene sånn for alltid. 
Noen ganger så lurer jeg også på om han bare bruker meg for å få sex eller andre ting. Men han virker utrolig forelsket når bare han og jeg er sammen, men ikke på jobben eller sånn generelt i offentligheten. 
Noen som har noen råd? 

Endret av papegøya
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som larzen sier; vanskelig for oss å ha en vettug mening om.

Selv mener jeg at jeg er profesjonell på jobb. Jeg er ikke meg selv der. Firma betaler meg for å være høflig mot samarbeidspartnere og kunder og ha en faglig fremtoning. Jeg kan se for meg at jeg ikke hadde forholdt meg på samme vis til deg på jobb som hjemme. Mest ubevisst.

Men det er bare meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er jo ikke akkurat pen, og har ikke den perfekte kroppen, så det er jo egentlig forståelig.

Første råd er å begynne å snakke finere om deg selv. Er han flau over deg, er det han som er problemet, ikke du.

Det neste du bør gjøre er å prate med han. Det finnes mange grunner til at dere vil holde det skjult på arbeid, men hvis det går ut over din trygghet i forholdet bør dere kanskje ta det opp til evaluering?

Lenke til kommentar

Du forteller bare om hvordan han oppfører seg i jobbsammenheng. Har du truffet noen av vennene hans? Familie? Jeg hadde nok også oppført meg lignende mot kjæresten i jobbsammenheng. Vi har 2 par på jobben hos oss, og du hadde aldri visst at de var sammen av å se dem sammen på jobb. Ingen ønsker å bli sett på som uprofesjonelle. 

Selv har jeg ingen problemer med å vise affeksjon i offentligheten, mens dama hater det. Folk er forskjellige og det er nok ikke lurt å lese noe mer inn i situasjonen enn det. Du kan jo evt prate med han om det. 

Lenke til kommentar

jeg skjønner han godt, det er mange damer som prøver å bli kjent med meg på jobben men jeg prøver alltid å unngå å ha forhold med damer fra jobben fordi jeg vil ikke at andre skal synes at jeg er uproffessjonelt. ellers vil jeg anbefaler deg og snakke med typen din, det er han som vet best. og det er fra han du vil få best svar til spørsmålene dine. når han svarer, legg merke til øyene hans, om han ser på deg når han svarer, og legg merke til tonen, og måten han snakker, det pleier å sende ut mer signaler om personen snakker sant eller har noe de vil skjule

Lenke til kommentar

Jeg begynte i en ny jobb etter sommeren, og har nå blitt sammen med den ene kollegaen min som har jobbet der mye lenger.

Tillater arbeidsgiver forhold på jobben? Det er vanlig ikke å tillate verken forhold eller vennskap av privat art.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Jeg begynte i en ny jobb etter sommeren, og har nå blitt sammen med den ene kollegaen min som har jobbet der mye lenger.

Tillater arbeidsgiver forhold på jobben? Det er vanlig ikke å tillate verken forhold eller vennskap av privat art.

Så lenge man opptrer profesjonelt på arbeidsplassen er det meget begrenset hva slags føringer arbeidsgiver kan legge på de ansattes fritidssysler.

Det som er vanlig, i hvert fall i min bransje, er å kultivere gode og vennskapelige forhold mellom ansatte også utenfor arbeidsplassen - noe man bruker teambuilding, faglige utflukter, lønningspils og diverse andre sosiale kveldsaktiviteter for å få til. Det skulle tatt seg ut om det samtidig var en pekefinger bak her, "bare ikke bli for gode venner nå!".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...