OKKOKK Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Hei hei! Jeg har et Pentium 4 ATX hovedkort som jeg skulle bygge inn i et kabinett. Når jeg satt i prossesoren tok jeg også et lite lag med kjøle pasta oppå den, men uheldigvis så fikk jeg litt av det bort på de små pinnene på prossesoren. Når jeg skrudde på pc'n gikk vifta som den skulle og det lyste på alle lysene på hovedkortet men ingenting annet virket Tok ut CPU'en og blåste vekk alt av kjølepastaen med en luftblåser + pluss at jeg blåste på der CPU'en skal nedi Deretter koblet jeg alt til igjen men ingeting skjedde uansett Hva skal jeg gjøre? Takker på forhånd for svar! Lenke til kommentar
Flames Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Du har sikkert ødelagt noe.. Så da må du vel kjøpe nytt tenker jeg. Men hvordan i alle dager greide du å få kjølepasta på pinnene på prosessoren ?! Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Ville nå først forsøkt å fjerne pastaen med et rensemiddel,mener at noen har bruker rødsprit b.l.a,søk på forumet etter rensemiddler til goop. Lenke til kommentar
snole Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Absolut Vodka funker fint. Helst den vanlige blåe, da den ikke inneholder sitron eller pepper eller slikt..... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 Det du trenger nå er en boks med elektronikkrens. Sett HK på høykant. Bruk mesteparten av den i sokkelen, og resten på pinnene. Da burde du klare og spyle bort goopen. La det tørke i 10 minutter før du fyrer i gang. Lenke til kommentar
Yezz` Skrevet 29. november 2003 Del Skrevet 29. november 2003 (Blå)Isopropanol Burde gjøre susen...... Lenke til kommentar
OKKOKK Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Og det er trygt? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Når man skal ta på kjølepasta skal du bare putte på et mikrotynt lag med kjølepasta PÅ KJERNEN! ikke noe annet sted.. bruk gjerne en q-tip eller liknende.. Lenke til kommentar
snole Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Det er jeg enig i. En annen ting som kan være lurt å gjøre i samme slengen er å påføre litt på kjøleribben, som du så tørker vekk med en klut som ikke loer. Da vil det legge seg kjølepasta i "gropene" i metallet. I bruksanvisningen til Acrtic Silver 5, er dette beskrevet. Lenke til kommentar
OKKOKK Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Javel...men det var ikke spørsmålet mitt Lenke til kommentar
snole Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Jada, det er trygt å rense CPU'en. Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Det heter seg jo at kjølepasta ikke er elektrisk ledende, men jeg har mine tvil om det. Bruk isopropanol til å rense med. Å bruke en qtip å legge på pasta med er dumt, da fibere fra denne løsner å blander seg med pastaen. En renvasket fingertupp er bedre, eller enda bedre, en liten plastpose tredd over fingertuppen. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Kjølepasta er ikke spesielt ledende, hadde et finfint eksempel på det hos en kamerat som bomma litt med AS3-en sin og klessa det utover alle broene osv. på athlonen sin. Så det kan jo være at du ikke får kontakt med de pinnene som du sølte kjølepasta på. Hvilken type kjølepasta forresten? Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Er endel kjøepastaer som leder strøm, tror faktisk de fleste leder strøm. Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Hehe, kan ikke være veldi mye ledende mener jeg åsså. Var en selverklært "dataekspert" som hadde bygget data til en kamerat av meg. Han hadde likegodt dekket HELE cpuen sin overside med kjølepasta. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Hehe, kan ikke være veldi mye ledende mener jeg åsså.Var en selverklært "dataekspert" som hadde bygget data til en kamerat av meg. Han hadde likegodt dekket HELE cpuen sin overside med kjølepasta. Da hadde han sikkert brukt en som ikke leder strøm. Men er temmelig sikker på at artic silver serien leder strøm, og de er vel de råeste på markedet innen goop nå mener jeg. Artic silver inneholder foresten ekte sølv, så regner med den leder. Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Er endel kjøepastaer som leder strøm, tror faktisk de fleste leder strøm. Artic Silver fører ikke strøm i det hele tatt (iallefall ikke AS 5 da) Så den teorien er feil.. har testet det.. Og det er ikke noe kortsluttet.. det goopen blir til med pinnene er da uønsket isolasjon!! derfor fungerer maskinen ikke... så du må rense sokklen og pinnene på prosessoren!! sjekk her inne på www.overklokking.no Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 (Ren) Artic Silver 5 leder ikke strøm, men i noen spesielle tilfeller kan den allikevel skape trøbbel: Not Electrically Conductive:Arctic Silver 5 was formulated to conduct heat, not electricity. (While much safer than electrically conductive silver and copper greases, Arctic Silver 5 should be kept away from electrical traces, pins, and leads. While it is not electrically conductive, the compound is very slightly capacitive and could potentially cause problems if it bridges two close-proximity electrical paths.) http://www.arcticsilver.com/as5.htm Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) (Ren) Artic Silver 5 leder ikke strøm, men i noen spesielle tilfeller kan den allikevel skape trøbbel: Not Electrically Conductive:Arctic Silver 5 was formulated to conduct heat, not electricity. (While much safer than electrically conductive silver and copper greases, Arctic Silver 5 should be kept away from electrical traces, pins, and leads. While it is not electrically conductive, the compound is very slightly capacitive and could potentially cause problems if it bridges two close-proximity electrical paths.) http://www.arcticsilver.com/as5.htm Contains 99.9% pure silver: Hvordan kan den ikke lede strøm når den inneholder sølv ? Endret 1. desember 2003 av |SeVen| Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 (Ren) Artic Silver 5 leder ikke strøm, men i noen spesielle tilfeller kan den allikevel skape trøbbel: Not Electrically Conductive:Arctic Silver 5 was formulated to conduct heat, not electricity. (While much safer than electrically conductive silver and copper greases, Arctic Silver 5 should be kept away from electrical traces, pins, and leads. While it is not electrically conductive, the compound is very slightly capacitive and could potentially cause problems if it bridges two close-proximity electrical paths.) http://www.arcticsilver.com/as5.htm Contains 99.9% pure silver: Hvordan kan den ikke lede strøm når den inneholder sølv ? Det er jo mulig å gjøre det slik at du nøytraliserer ledeevnen til sølvet!! så det er jo slik at man setter inn tilleggs stoffer inn der slik at den ikke leder strøm. Så det jeg vil frem til er at de resterende prosentene er de stoffene som blir brukt for å nøytralisere denne ledeevnen.. og det FUNGERER.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg