Gå til innhold

Den norske droneprodusenten er solgt for 1,1 milliarder kroner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Imidlertid skal virksomheten i Norge fortsette."

Skeptisk.

Jeg og, men har forståelse om de flytter nærmere relevante markeder.

Men vi kan jo glede oss over at det har kommet over 1 milliard kroner inn i landet som sikkert brukes til noe næringsmessig fornuftig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skeptisk.

Det som gjerne skjer er at når de er i oppskaleringsmodus så legges det til resurser (i.e ansatte) ved hovedkvarteret, altså USA, og i dårlige tider og ved omstruktureringer er det jobber i satelittene (i.e. norge) som legges ned eller flyttes til hovedkvarteret.

Så sakte men sikkert vil virksomheten migrere ut av landet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Til dels enig med skeptikerene her. Hvis BAEs oppkjøp av svenske Hegglunds for noen år siden kan tjene som eksempel, så er det en reell risiko for at norsk bedriftskultur, og dermed også de norske kokurransefortrinnene, vil lide ved et slikt oppkjøp. Men jeg skal ikke svartmale helt. Det kan godt bli flere positive enn negative konsekvenser på sikt. Det er en bra ting å ha en stor aktør i ryggen, men vi får håpe at den norske grenen får beholde en viss uavhengighet. 

Endret av bbolsoy
Lenke til kommentar

Skeptisk.

Jeg og, men har forståelse om de flytter nærmere relevante markeder.

Men vi kan jo glede oss over at det har kommet over 1 milliard kroner inn i landet som sikkert brukes til noe næringsmessig fornuftig.

Bedriften kunne sannsynligvis bli noe stort i Norge hvis eierne hadde andre mål enn å selge seg ut strak penger ligger på bordet.

Det er tragisk at det aller meste av høyteknologi selges ut av landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...