Gå til innhold

RX480, i5-prossessor, hva får jeg for denne PCen?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har satt sammen en mini-PC til spilling, har kjørt noen tester på den og den yter veldig bra. Jeg bygger mange PCer, og synes det er kjempemoro, så har lyst til å gjøre en hobby ut av det. Håper å få selge denne, trenger ikke nødvendigvis med fortjeneste, da jeg har stor glede av å sette sammen PCer, men må få finansiert det på et vis.

Hva tror dere er en fornuftig pris å legge ut denne for? Er det i hele tatt et marked for dette på f.eks finn? Eller kjøper folk sett nytt fra de store leverandørene?

Node 304 Mini-ITX kabinett

Intel i5, Quad-Core, 6MB, 3.2 GHz prosessor

AMD Radeon RX480 4GB, NITRO skjermkort

8GB Ram DDR3, 1333Mhz

CoolerMaster 500W PSU

MSI mITX hovedkort

500 GB Harddisk

Endret av Gbuilds
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trenger ikke nødvendigvis med fortjeneste

Det var enda godt, for det kunne du sett langt etter. PC og komponenter dropper en hel del i verdi straks de har forlatt butikken.

Quadcore i5-modeller på 3.2 GHz stock til desktop på plattformer som i hovedsak bruker DDR3 omfatter i5-2450P, i5-3470, i5-4460, i5-4570 og i5-4690S. Jeg holder en knapp på at det neppe er Sandy Bridge, og av de gjenstående modellene tror jeg egentlig ikke det spiller så stor rolle for videresalgsprisen hvilken modell det faktisk er.

Derimot kan det ha noe (neppe veldig mye) å si hvorvidt maskinen kommer med Windows ferdig installert.

Det ligger til enhver tid ganske mye brukt datautstyr på Finn, felles for omtrent alt er at det ligger ute til helt urimelige priser. Hvor mye som faktisk blir solgt for i nærheten av hva det legges ut for aner jeg ikke (men skulle likt å se statistikk på det). Jeg er forsåvidt ganske enig i LMH1 sitt anslag, men om det ikke haster med å bli kvitt den/skaffe inntekt bør du vurdere å legge prisen noe høyere. Om jeg - som kjenner til ågerprisene på Finn - skulle handlet brukt maskin derfra, hadde jeg automatisk forventet at prisene der inneholder litt pruterom. Dessuten ble Finn-torget gratis å avertere på for litt siden, så det skader iallefall ikke å legge ut en "vurderes solgt"-annonse og selv teste ut hvilken pris det er realistisk å få for maskinen din.

edit: Husk forøvrig at det er knekkende likegyldig hva du betalte for maskinen da den var ny. Det som er relevant er hva en potensiell kjøper eventuelt kan få for en tilsvarende pris i dag. Komplett selger f.eks. en maskin i deler for 7000 kr (som lå til 6200 kr på black friday), og om du forventer en pris i nærhheten av denne er det lite som tilsier at en kjøper vil prioritere en bruktannonse over en helt ny maskin med helt ny garanti osv.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...