yo123 Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Hei! Flere som har eksamen i EB2 i morgen? Jeg lurer på om dere har noen tanker om hva som kan være lurt å forberede seg på? her er forberedelsesheftet: FISKEOPPDRETT På gården Elvemo har familien drevet tradisjonelt jordbruk ved siden av fiske i flere generasjoner. På 1980-tallet fikk oppdrettsnæringen en stor vekst, og familien så muligheter for å begynne med produksjon av smolt (se faktaboks). De etablerte firmaet Elvemo Fisk AS, der de utviklet og solgte smolt. Dette har etter hvert blitt hovedinntektskilden for familien. Nå skal en ny generasjon ta over virksomheten. De vurderer om de skal starte et oppdrettsanlegg for laks, der sjøklar smolt settes ut i merder (se faktaboks) og fôres til de blir store og kan slaktes og selges. Elvemo Fisk AS har i dag elleve ansatte – to jobber i administrasjonen, to jobber med salg og markedsføring, fem med smoltproduksjon og to med utviklingsarbeid. Utvidelsen av driften betyr at de har flere valgmuligheter. En av dem er å starte med oppdrett og eksport av laks. Du skal forberede deg på aktuelle problemstillinger innenfor disse hovedtemaene: bedriftsutvikling internasjonalisering Lenke til kommentar
En-håpefull-sjel Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Hei! Jeg har årsprøve på akkurat samme caset i morgen. Hvis av ett eller annet mirakel at du ser dette før i morgen, kan du være min engel å sende oppgavene her? ))) Mvh en håpefull sjel Lenke til kommentar
krisssy Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Hei! Jeg har årsprøve på akkurat samme caset i morgen. Hvis av ett eller annet mirakel at du ser dette før i morgen, kan du være min engel å sende oppgavene her? ))) Mvh en håpefull sjel Hei, har denne casen i morgen, vil du sende oppgavene? Lenke til kommentar
tommygrosseland Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Hei! Jeg har årsprøve på akkurat samme caset i morgen. Hvis av ett eller annet mirakel at du ser dette før i morgen, kan du være min engel å sende oppgavene her? ))) Mvh en håpefull sjel Hei, har denne casen i morgen, vil du sende oppgavene? Prøver meg jeg også - kunne du vært en engel å sendt oppgavene? Tentamen imorgen ser du mvh Lenke til kommentar
Trengerhjelp123 Skrevet 17. april 2018 Del Skrevet 17. april 2018 Hei! Jeg har årsprøve på akkurat samme caset i morgen. Hvis av ett eller annet mirakel at du ser dette før i morgen, kan du være min engel å sende oppgavene her? ))) Mvh en håpefull sjel Hei, har denne casen i morgen, vil du sende oppgavene? Kunne noen ha hjulpet meg oppgaven har tentamen om noen dager og jeg sliter? Lenke til kommentar
tittei123456789 Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Hei! Jeg har årsprøve på akkurat samme caset i morgen. Hvis av ett eller annet mirakel at du ser dette før i morgen, kan du være min engel å sende oppgavene her? ))) Mvh en håpefull sjel Hei, har denne casen i morgen, vil du sende oppgavene? Kunne noen ha hjulpet meg oppgaven har tentamen om noen dager og jeg sliter? Kunne du ha hjulpet meg med oppgaven? Lenke til kommentar
einar eggemoen Skrevet 13. mai 2019 Del Skrevet 13. mai 2019 Heisann. ser at alle dere har hatt denne oppgaven. jeg har den nå, to år senere og håper på at noen av dere skal se denne meldingen og sende meg oppgaven. da hadde dere vært til stor hjelp:) Lenke til kommentar
einar eggemoen Skrevet 13. mai 2019 Del Skrevet 13. mai 2019 Kunne noen ha hjulpet meg oppgaven har tentamen om noen dager og jeg sliter? jeg har den NÅÅ, vær så snill å hjelp Lenke til kommentar
einar eggemoen Skrevet 13. mai 2019 Del Skrevet 13. mai 2019 Kunne du ha hjulpet meg med oppgaven? jeg har den NÅÅ, vær så snill å hjelp Lenke til kommentar
einar eggemoen Skrevet 13. mai 2019 Del Skrevet 13. mai 2019 Prøver meg jeg også - kunne du vært en engel å sendt oppgavene? Tentamen imorgen ser du mvh jeg har den NÅÅ, vær så snill å hjelp Lenke til kommentar
einar eggemoen Skrevet 13. mai 2019 Del Skrevet 13. mai 2019 Hei! Flere som har eksamen i EB2 i morgen? Jeg lurer på om dere har noen tanker om hva som kan være lurt å forberede seg på? her er forberedelsesheftet: FISKEOPPDRETT På gården Elvemo har familien drevet tradisjonelt jordbruk ved siden av fiske i flere generasjoner. På 1980-tallet fikk oppdrettsnæringen en stor vekst, og familien så muligheter for å begynne med produksjon av smolt (se faktaboks). De etablerte firmaet Elvemo Fisk AS, der de utviklet og solgte smolt. Dette har etter hvert blitt hovedinntektskilden for familien. Nå skal en ny generasjon ta over virksomheten. De vurderer om de skal starte et oppdrettsanlegg for laks, der sjøklar smolt settes ut i merder (se faktaboks) og fôres til de blir store og kan slaktes og selges. Elvemo Fisk AS har i dag elleve ansatte – to jobber i administrasjonen, to jobber med salg og markedsføring, fem med smoltproduksjon og to med utviklingsarbeid. Utvidelsen av driften betyr at de har flere valgmuligheter. En av dem er å starte med oppdrett og eksport av laks. Du skal forberede deg på aktuelle problemstillinger innenfor disse hovedtemaene: bedriftsutvikling internasjonalisering jeg har den NÅÅ, vær så snill å hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå