Sjark1 Skrevet 30. november 2016 Forfatter Del Skrevet 30. november 2016 Synes du en 2008 Avensis ser "helt grei" ut? Nei egentlig ikke...Unntak som jeg "vurdere" litt. Hvis det var en god måte å forklare det på Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Skulle jeg kjøpt bil til rundt 100.000 i dag hadde jeg også sett på Ford Focus. Generelt vil jeg si at det handler om å finne en bil som er upraktisk for en barnefamilie til høyest mulig pris. Det høres sikkert sykt teit ut, men de som har 100.000 å bruke på bil, tenker i en del tilfeller familiebil. Fordi familiebiler er populære, må du betale mer. Det samme gjelder firehjulstrekk. Det vil folk ha. Da koster det en del ekstra. Den andre gruppen er de som vil ha tøff bil. Hvis du kan legge deg mellom de gruppene, og plukke opp halvstore biler med vanlig motor og fremhjulstrekk er du plutselig i et langt mindre marked. Her finner du Ford Focus, Saab 9-3, Opel Vectra, Skoda Octavia sedan bl.a. Biler få folk vil ha. Vi kjører en 2009 modell Passat stasjonsvogn med 140hk diesel og firehjulstrekk. Det er omtrent den dyreste bilen du kan kjøpe brukt. Eller, der du får "minst" for pengene. 1 Lenke til kommentar
OPL Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Suberu legacy Da får du 4x4. Anbefaler motoren med 137hk da den bruker mye mindre bensin enn den med 165hk Honda accord Kanskje den mest driftsikre bilen ved siden av toyota avensis med god motor og 155hk Har sett begge gå for rundt 100k med lav km 2005/06 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Skulle jeg kjøpt bil til rundt 100.000 i dag hadde jeg også sett på Ford Focus. (...) Men focus er igjen en liten bil, det er ikke plass til store mannfolk bak i den... Lenke til kommentar
Sjark1 Skrevet 30. november 2016 Forfatter Del Skrevet 30. november 2016 Hva med Mazda 6? Lenke til kommentar
Sjark1 Skrevet 30. november 2016 Forfatter Del Skrevet 30. november 2016 Hva med merce Joda det trur jeg skulle funket, har ikke hørt så mye negativt om de. Veldig lav km, med service historikk og hele pakken på den der. Eneste er at jeg skal ha manuell på min første bil iallefall Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Hva med Mazda 6? Meget braforslag. Tenker du da modellen som kom i 08? Styr unna 2.0 diselen da. Du kan google problemer med denne motoren. Veldig avhengig av at alle servicer er fulgt hos Mazda hvis du kjøper en 2.0. Modellen før 08 er også bra, men plaget av rust, så du må sjekke nøye om du ser på en sånn. Får mye for pengene med Mazda 6 også, og det er jo mye plass i den. Mondeo kan du jo også sjekke ut. Igjen mye for pengene. Stor og komfortabel. Lenke til kommentar
Sjark1 Skrevet 30. november 2016 Forfatter Del Skrevet 30. november 2016 (endret) Hva med Mazda 6? Meget braforslag. Tenker du da modellen som kom i 08? Styr unna 2.0 diselen da. Du kan google problemer med denne motoren. Veldig avhengig av at alle servicer er fulgt hos Mazda hvis du kjøper en 2.0. Modellen før 08 er også bra, men plaget av rust, så du må sjekke nøye om du ser på en sånn. Får mye for pengene med Mazda 6 også, og det er jo mye plass i den. Mondeo kan du jo også sjekke ut. Igjen mye for pengene. Stor og komfortabel. Jaokei! Noe slikt f.eks? http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=86289105 Når alle servicene er gjort etter boken. Er da 140.000 km mye? (generelt sett) Endret 30. november 2016 av Sjark1 Lenke til kommentar
toffo Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Jeg ville kjøpt en bil som krenget bra i svingene så den ikke var morsom å presse, og med antiskrens. Gjerne også en som er noenlunde enkel å håndtere i parkeringshus og andre trange steder, men såpass stor at det går an å ta med seg kompiser på hyttetur o.l. Japansk liten SUV, RAV4 e.l. er sikkert optimalt. :-) Ja! Må ha plass til de store kompisene mine og spriten i baksetet! Har sett litt på Honda Accord 2008 (http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=86691780) og Volvo S60, selv om det er svensk. Tanker rundt de? Accorden er en litt glemt bil, kan nok gjøre gode kjøp på de. Accorden er vel litt amerikanisert, behagelig men uspennende. Honda har alltid laget slitesterke biler, men vært en del plaget med rust. Vet ikke hvordan det er på såpass nye biler. V60'en er absolutt ikke noen dum bil. Har fått rykte for å være solid bygget med lite feil. Ikke altfor god plass innvendig i forhold til størrelsen men som kompensasjon har Volvo verdens beste forseter og et interiør som er classy langt over de japsene du nevner. :-) Google gjerne de aktuelle motorene, noen av bensinmotorene er ganske tørste. Anbefales stort sett med manuell, automatkassene til Volvo fra den tiden er forholdsvis umoderne og tar forholdsmessig mye krefter/bensin. Lenke til kommentar
toffo Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Hva med Mazda 6? Meget braforslag. Tenker du da modellen som kom i 08? Styr unna 2.0 diselen da. Du kan google problemer med denne motoren. Veldig avhengig av at alle servicer er fulgt hos Mazda hvis du kjøper en 2.0. Modellen før 08 er også bra, men plaget av rust, så du må sjekke nøye om du ser på en sånn. Får mye for pengene med Mazda 6 også, og det er jo mye plass i den. Mondeo kan du jo også sjekke ut. Igjen mye for pengene. Stor og komfortabel. Jaokei! Noe slikt f.eks? http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=86289105 Når alle servicene er gjort etter boken. Er da 140.000 km mye? (generelt sett) Nei, nei, nei, nei! Gode og slitesterke biler, men Mazda sparte inn på rustbeskyttelsen dvs glemte hulrombeskyttelse. Og disse spises opp innenifra. Når rusten på skjermbuene begynner å bli plagsom er gjerne kanaler og gulv bare kjeks... Disse har kostet mange mennesker mye penger. Dessverre! Lenke til kommentar
toffo Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Hva med merce Joda det trur jeg skulle funket, har ikke hørt så mye negativt om de. Veldig lav km, med service historikk og hele pakken på den der. Eneste er at jeg skal ha manuell på min første bil iallefall Har et par venner/kolleger som har hatt slike og de har begge vært plaget med en god del irriterende småfeil. Ikke de store greiene som på VAG, men fryktelig dyre dele- og verkstedpriser gjør at det blir dyrt allikevel. De ruster også en del. Begge var glad da Merca ble solgt... Men gode biler da, bare du regner romslig driftsbudsjett. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 (...)Eneste er at jeg skal ha manuell på min første bil iallefall Legg det til i lista over krav da Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Hva med Mazda 6? Meget braforslag. Tenker du da modellen som kom i 08? Styr unna 2.0 diselen da. Du kan google problemer med denne motoren. Veldig avhengig av at alle servicer er fulgt hos Mazda hvis du kjøper en 2.0. Modellen før 08 er også bra, men plaget av rust, så du må sjekke nøye om du ser på en sånn. Får mye for pengene med Mazda 6 også, og det er jo mye plass i den. Mondeo kan du jo også sjekke ut. Igjen mye for pengene. Stor og komfortabel. Jaokei! Noe slikt f.eks? http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=86289105Når alle servicene er gjort etter boken. Er da 140.000 km mye? (generelt sett) Nei, nei, nei, nei! Gode og slitesterke biler, men Mazda sparte inn på rustbeskyttelsen dvs glemte hulrombeskyttelse. Og disse spises opp innenifra. Når rusten på skjermbuene begynner å bli plagsom er gjerne kanaler og gulv bare kjeks... Disse har kostet mange mennesker mye penger. Dessverre! Ja. Derfor jeg mener at man helst bør gå for modellen etter 08. Er en del større også den. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå