2bb1 Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 (endret) Hei! Ser både Dali og Samsung har lydplanker som får skryt her og der (og sikkert flere), men synes det er litt vanskelig å vite hvilken jeg skal kjøpe. Det må være bra punch i planken (noe jeg har lest Bluesound sin skal ha iallefall - den skal visst klare seg uten sub ifølge whatshifi.com). Med eller uten sub er samme for meg såfremt det gir litt trøkk. Stuen er forholdsvis stor. Planken må også gi klare dialoger (ikke grøtete lyd). Har kinorom i tillegg, så dette blir mest til musikk (og TV-titting). På forhånd takk for hjelpen Endret 2. desember 2016 av 2bb1 Lenke til kommentar
kentyboy Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Anbefaler å ta en titt på denne planken... http://www.lydogbilde.no/test/hjemmekino/gruppetest_6-tradlose-surroundanlegg/philips-fidelio-b5 Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 30. november 2016 Forfatter Del Skrevet 30. november 2016 (endret) Den Philips B5-en så knallbra ut! Fin pris også (6700 kr inkl. sub). Likte at du enten kunne bruke det som én lang lydplanke eller koble av endene og bruke de som to trådløse surroundhøyttalere. Og i tillegg til at man kan ta med en småhøyttaler ut i hagen og bruke den som en ren blåtann-høyttaler. Ser at de nevner at der finnes lydplanker som er mer høyoppløst med tanke på dialoger og piano - har Phillips kommet med en bedre versjon (ser den nevnte er fra 2014), evt. finnes det en lydplanke som slår denne til en tuselapp eller to mer? Endret 30. november 2016 av 2bb1 Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 1. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2016 (endret) *Dobbel* Endret 1. desember 2016 av 2bb1 Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 1. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2016 Ser Philips har kommet med en storebror, B8. Men iføgle Lyd og Bilde sto denne ikke til forventningene etter gleden de hadde opplevd med B5. Samsung HW-K960 ser ut til den beste hittil, men pricy (15.000 kr). Andre forslag? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 (endret) Vurdér B&W Zeppelin. Endret 1. desember 2016 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 1. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2016 Takk for forslag! Ser den har fått full score på WhatHifi så den må jo åpenbart være knall Men hvordan er det med tilkobling til TV? Ser at den ikke har verken HDMI eller optisk inngang, kun AUX og BT Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Det er et godt poeng. Jeg har enn så lenge så gammel tv at den har AUX-utgang.. Har tv-en din hodetelefonutgang? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 1. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2016 Kan vel alltids bruke en phono-til-aux-kabel (tror jeg har phono ut på TV-en). Men vil gode gamle AUX gi like god lyd som HDMI/optisk? ? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 5. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2016 (endret) Kan komme med en liten oppdatering. Etter å ha lest testen av Samsug HW-K960 hos både Tek og Lyd & Bilde, så ble jeg så fristet at jeg bestilte en. Om jeg ikke skulle bli "blåst vekk" så får jeg heller returnere den. Prøvde mange ulike lydplanker i helgen. Samsung-en var det ingen som hadde for test, men utenom den så var Bluesound Pulse den beste uten sub (overraskende kraftig og klar lyd, her kan man faktisk klare seg uten sub). Sonos var en stor skuffelse, iallefall prisen tatt i betraktning. Grøtete bokslyd til 15k. Kubik One fikk de ikke startet på HiFi-klubben, og den var uansett litt for høy til å ha stående foran TV-en. B&W Zeppelin som foreslått over blir også for stor til å ha foran TV-en, utenom det en fin og god høyttaler. Endret 5. desember 2016 av 2bb1 Lenke til kommentar
Anderspr0 Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Jeg er nesten blind på dette området, men gir ikke AUX dårligere lydkvalitet enn optisk eller HDMI? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 5. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2016 (endret) Du kan vel ikke få surround som 5.1 og 5.1.4 (atmos) iallefall, kun stereo tror jeg. Når det gjelder kvaliteten på lyden så er det kanskje ikke noen praktisk forskjell? Endret 5. desember 2016 av 2bb1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå