Gå til innhold

Kan man bruke veggfeste for 20-40" på en 43"?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har kjøpt meg en 43" smart tv med 200x200 fester. Jeg har kjøpt vendbar veggfeste med 200x200, men de passer jo ikke til tven? Det kan ikke være at jeg har montert feil. Jeg har fulgt bruksanvisningen, og tuklet litt med det sjæl.. De nederste skruene kommer ikke overens med festet. 

Det skal jo kunne gå an å bruke veggfeste som er ment for en 40 tommer på en 43 tommer, så lenge veggfestedimensjonene er like på både tven og veggfestet? Eller??

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg har kjøpt meg en 43" smart tv med 200x200 fester. Jeg har kjøpt vendbar veggfeste med 200x200, men de passer jo ikke til tven? Det kan ikke være at jeg har montert feil. Jeg har fulgt bruksanvisningen, og tuklet litt med det sjæl.. De nederste skruene kommer ikke overens med festet. 

Det skal jo kunne gå an å bruke veggfeste som er ment for en 40 tommer på en 43 tommer, så lenge veggfestedimensjonene er like på både tven og veggfestet? Eller??

Fant du en løsning på problemet?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så lenge veggfestet og TVen har samme VESA feste (forhold mellom skruehullene), og vekten på TVen er innenfor det veggfestet er oppgitt til å tåle så skal det ikke være noe problem. Festet mot veggen er viktigere når det er svingbart veggfeste. Har man mur/betong vegg så er det normalt ikke noe problem. Gipsvegg så er det viktig at minst 2 skruer treffer trestender, og da helst på siden av festet som får mest belastning, altså mot dit du normalt vil svinge TVen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fant du en løsning på problemet?

Hei! Ja, fant en løsning på dette... Det var faktisk dama som løste det for meg. Hun løsnet alle mutterene på skruene, og fikk satt på plass festet ordentlig på tv-en. Ironisk nok så er det jeg som er mekaniker og ikke hu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...